اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق وزارت کشور:

آمریکا با مطرح کردن حقوق بشر تنها منافع خود را دنبال می‌کند

معاون سابق وزارت کشور گفت: جنایاتی همچون حمله به هواپیمای مسافربری ایران در سال 67 توسط ناوگان آمریکا نشان می‌دهد که شیطان بزرگ با ادعای بیهوده درباره حقوق بشر تنها منافع خود را دنبال می‌کند.

آمریکا با مطرح کردن حقوق بشر تنها منافع خود را دنبال می‌کند

حجت ایوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سالروز حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اظهار کرد: حمله به هواپیمای مسافربری ایران یک جنایت ضد بشری آشکار در کمال ناباوری جهانی بود که هرگز نیز از آن عذرخواهی نکردند و این  جنایت برای همیشه در پرونده سیاه آمریکایی‌ها باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه در طول دهه‌های گذشته بر پرونده سیاه جنایات آمریکا به شکل آشکار افزوده شده است، ادامه داد: این مسئله مختص آمریکا نیست و به صورت معمول کشورهای اروپایی زمانی مجبور به عذرخواهی می‌شوند که حریفشان در اوج عزت و اقتدار باشد و چاره‌ای به جز  این کار نداشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با بیان مثال‌هایی در این زمینه تصریح کرد: عذرخواهی‌ها از ژاپنی‌ها برای حمله شیمیایی پس از چندین دهه تاخیر از این جنایت هولناک اتفاق افتاد و بیش از 50 تا 60 سال طول کشید تا فرانسوی‌ها درباره وقایع الجزایر کلمه جنگ را به کار ببرند.

وی ادامه داد: نخستین بار نیست که آمریکایی‌ها به دلیل جنایت خود از  کشور خسارت‌دیده عذرخواهی نکرده‌اند و اگر با تأخیر نیز  این کار را انجام بدهند از روی احترام به آراء و افکار جهانی و یا برای رعایت حقوق بشر نیست؛ بلکه معادلات قدرت به گونه‌ای بوده است که چاره‌ای جز عذرخواهی ندارند.

ایوبی تأکید کرد: امیدوارم معادلات قدرت در جهان به گونه‌ای پیش برود که آمریکایی‌ها به زودی مجبور به عذرخواهی از ایران شوند.

وی اضافه کرد: دیگر زمان آنکه کشورهای قدرتمند بتوانند با شعار دموکراسی و با نام حقوق بشر مرتکب جنایت شوند و سال‌های سال مردم را در جهل و بی‌خبری نگه دارند گذشته است، چراکه اتفاقی که در عراق، افغانستان و کشورهای دیگر افتاد به خوبی نشان داد که امروز گفتمان حقوق بشر و مقابله با تروریسم آمریکا برای مردم قابل قبول نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در پایان یادآور شد: جهانیان می‌دانند که آمریکایی‌ها برای حقوق بشر و دموکراسی ارزشی قائل نیستند و تنها برای منافع خود وارد عرصه‌های خطیر می‌شوند.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول