اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

چای گیلان از دولت اصلاحات ضربه خورد

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: بی‌توجهی به بوته چای از دوران اصلاحات صورت گرفت و از آن زمان چای ضربه خورد.

چای گیلان از دولت اصلاحات ضربه خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیران خانواده بزرگ جهاد کشاورزی گیلان و روحانیان حوزه نمایندگی ولی فقیه در شهرستان‌ها به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مسئله توسعه کشاورزی و جهاد در راه سازندگی از اوایل انقلاب با دستور امام راحل مطرح شد.

وی با بیان اینکه موضوع جهاد ابتدا بیشتر در جبهه و راه‌سازی به ویژه در روستاها مطرح بود، افزود: جهاد کشاورزی بعدها پس از تلفیق جهاد سازندگی و کشاورزی طبق مصوبه مجلس به وجود آمد.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: تمام کشورهای دنیا به کشاورزی اهمیت می‌دهند و در ایران نیز توجه به کشاورزی در توسعه اقتصادی نقش مهمی دارد.

*واردات سبزی از خوزستان به گیلان در شأن کشاورزی ما نیست

قربانی با اشاره به معرفی کتابی از شرح زندگانی حزین لاهیجی یکی از شاعران کم‌نظیر ایرانی، گفت: در بخش‌هایی از این کتاب درباره سفرنامه حزین لاهیجی به گیلان آمده که این استان مرکز پرورش گل و سبزی حتی روی بام خانه‌ها بود.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت کشاورزی استان به گونه‌ای است که سبزی‌ها را از دیگر استان‌ها وارد می‌کنیم ادامه داد: واردات سبزی از خوزستان به گیلان در شأن کشاورزی ما نیست.

امام جمعه رشت افزود: در گذشته ظرفیت‌های خوبی در گیلان برای کشت انواع صیفی‌جات، مرکبات، برنج، زیتون گل گاوزبان، بادام و غیره وجود داشت که امروز باید در تولید آنها افزایش حاصل شود.

*چای گیلان از دولت اصلاحات ضربه خورد

وی با درخواست از مدیر جدید جهاد کشاورزی گیلان در نحوه برنامه‌ریزی برای تحول وضعیت کشاورزی در این استان، تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌ریزی‌های مناسب حفظ تعادل در تعیین قیمت محصولات کشاورزی نیز موجب رونق بازار کشاورزان می‌شود.

قربانی، سیاستگذاری‌های اشتباه را موجب آسیب دیدن کشاورزی گیلان به ویژه در بخش چای ذکر کرد و گفت: در زمان دولت اصلاحات از وزیر وقت برای رسیدن به خودکفایی در تولید چای گیلان 10 هزار هکتار زمین چایکاری واقع در لاهیجان تقاضا کردیم که به دلیل بی‌توجهی به این مسئله محقق نشد.

وی اضافه کرد: پاسخ وزیر مربوطه به درخواست مذکور این بود که در صورت رسیدن به خودکفایی چای در کشور هرگز طعم چای خوب را نخواهیم چشید.

*بدون توجه به درد کشاورزان حماسه اقتصادی رقم نمی‌خورد

امام جمعه رشت با اشاره به ایجاد شور و هیاهو در جامعه به دلیل فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، اذعان کرد: حماسه سیاسی را مردم رقم می‌زنند و مسئولان با آشنایی با نقاط ضعف و سختی‌های مردم باید برای تحقق حماسه اقتصادی گام بردارند.

وی با تصریح بر اینکه بدون توجه به درد کشاورزان حماسه اقتصادی رقم نمی‌خورد، یادآور شد: رقم زدن حماسه اقتصادی با کاردانی، دلسوزی، فعالیت، متعهد بودن و آشنا با دردهای جامعه بودن حاصل می‌شود.

قربانی به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و یادآور شد: ملتی که آب و خاک مناسب دارد اما فقیر است از رحمت خدا به دور مانده است و ما برای اینکه از رحمت خداوند دور نمانیم باید با بهره‌گیری از امکانات طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر ضروری در توسعه کشاورزی گیلان کوشا باشیم.

انتهای پیام/84002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول