اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب شورای اسلامی شهر تبریز:

شهردار منتخب باید نگرش فرهنگی داشته باشد

منتخب شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهردار منتخب شهر تبریز باید دارای نگرش فرهنگی بوده و در مدیریت شهری به این امر توجه ویژه داشته باشد.

شهردار منتخب باید نگرش فرهنگی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکرم حضرتی ظهر امروز در نشست مشترک با هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت توجه به مقولات فرهنگی در توسعه شهری اظهار کرد: شهردار منتخب  شهر تبریز باید دارای نگرش فرهنگی بوده و در مدیریت شهری به این امر توجه ویژه داشته باشد.

وی در تعامل فی مابین رسانه و مسئولان، نقش هدایتی رسانه و از طرفی نقش حمایتی مسئولان را موثر دانست و با اشاره  به کم توجهی مسئولان به جایگاه فرهنگی شهر خاطرنشان کرد: تبریز در طول تاریخ از یک فرهنگ غنی برخوردار بوده و مسئولان امر باید  با جلب حمایت رسانه‌ها طوری برنامه‌ریزی  و مهندسی کنند تا گسست فرهنگی در بین نسل ها ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ چیزی به نام «بی فرهنگی» وجود ندارد بلکه با« فرهنگ بد» مواجه هستیم گفت: اگر بر این اعتقاد هستیم که از«فقر فرهنگی»  رنج می‌بریم چرایی این امر را نیز بایستی از  مسئولین پرسید که در ارتقاء جایگاه شهر چه اقدامی کرده‌اند؟ و در این خصوص اعضای شورا نیز باید پاسخگو باشند.

حضرتی با تاکید بر اینکه در طول خدمت خود در شورای اسلامی تبریز سعی خواهد داشت با حضور در کمیسیون فرهنگی به این دغدغه ها پاسخ دهد، خاطر نشان کرد: در این راستا ما منتخبان، دست رسانه‌ها را به گرمی می‌فشاریم چرا که این دو لازم و ملزوم همدیگر بوده و جزء لاینفک توسعه فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در مدیریت شهری نقش موثری می‌توانند ایفاء کنند و تا به حال نیز به سهم خود در اصلاح امور تلاش‌های زیادی از خود نشان داده‌اند، از روزنامه نگاران خواست در تعاملی دو جانبه در ارتقاء جایگاه فرهنگی شهر، منتخبان خود را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم یاری رسانند.

حضری تاکید کرد: اگر در کمیسیون فرهنگی شورا حضور داشته باشد روند این تعامل بهبود خواهد یافت.

حضرتی در بخش دیگری از سخنان خود از همت هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در ایجاد ارتباط و تعامل فی مابین شورا و خبرنگاران و انعکاس اخبار به مردم و توجه به امر اطلاع رسانی قدردانی کرد.

وی همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود در نشست مشترک اعضای شورا با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران به ضرورت تدوین پیوست فرهنگی برای تمام پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: در رعایت این موضوع لازم است تمام پروژه‌های شهری از فیلتر کمیسیون فرهنگی شورا عبور کند تا پیوست فرهنگی آن بررسی و به مطالعه داده شود.

حضرتی  استقلال  رسانه را از ضروریات کار خطیر اطلاع رسانی دانست و ابراز امیدواری کرد اعضای شورا در این خصوص تمام تلاش خود را بکار گیرند.       

انتهای پیام/60002/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول