اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر خبر داد

غبارروبی 280 مسجد شهرستان شوشتر

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر از غبار روبی 280 مسجد این شهرستان خبر داد و گفت: سنت حسنه غبار روبی مساجد با همکاری مردم اجرا می‌شود.

غبارروبی 280 مسجد شهرستان شوشتر

حجت‌الاسلام حیدر شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: در سطح شهرستان شوشتر 283 مسجد وجود دارد که همگی در دهه پایانی شعبان برای ورود به ماه مبارک رمضان غبار روبی می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد مساجد روستایی شهرستان شوشتر گفت: از بین 283 مسجد 176 مسجد روستایی هستند که همه ساله با همکاری مردم در روستاها مساجد غبارروبی شده و عطر افشانی می‌شوند.

شهریاری با تاکید بر اینکه مساجد شهری در غبارروبی پیشگام هستند، افزود: در 107 مسجدی که در مرکز شهر شوشتر واقع هستند غبار روبی همه ساله انجام می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مساجد فعال در شهر شوشتر گفت: در شرایط کنونی بر اساس آمار موجود 40 مسجد از نظر فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت چشم گیری دارند و در فعالیت‌ها پیشگام هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر تاکید کرد: اداره سازمان تبلیغات شهرستان شوشتر در برپایی این سنت حسنه همکاری می‌کند ولی از نظر اعتبار برای اجرای این برنامه در تنگنا هستیم و امکان کمک مالی برای این اداره وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همه ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان شوشتر رونق چشم‌گیری می‌گیرد و مردم نیز از این فعالیت‌ها استقبال زیادی می‌کنند.

بر این اساس، برنامه‌های قرآنی شهرستان شوشتر بیشتر در مساجد و حسینیه‌ها اجرا می‌شود و به این دلیل غبارروبی مساجد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/72009/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول