اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

وضعیت ذخایر آبی اصفهان نا‌مطلوب است / تمام ادارات صرفه‌جویی کنند

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر آبی در استان نا‌مطلوب است و تمام ادارات استان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا اصفهان با کمبود ذخایر آب مواجه نشود.

وضعیت ذخایر آبی اصفهان نا‌مطلوب است / تمام ادارات صرفه‌جویی کنند

منصور شیشه‌فروش در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت منابع آبی در استان اظهار کرد: به تمام ادارات استان توصیه‎هایی مبنی بر مصرف بهینه آب در فصل تابستان شده است.

وی با بیان اینکه به شهرداری‎های استان نیز بخش‎نامه‎هایی مبنی بر انجام اقدامات لازم به منظور صرفه‎جویی در مصرف آب ارسال شده است، اضافه کرد: در حال حاضر مقرر شد است، فضا‌های سبز شهری استان با سیستم‎های نوین آبیاری شوند و برای ایجاد فضاهای سبز شهری از درختان خشکی دوست با نیاز آبی کم استفاده شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت ذخایر آبی در استان نا‌مطلوب است و تمام ادارات استان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا اصفهان با کمبود ذخایر آب مواجه نشود.

*‌ ضرورت نصب سیستم‎های هوشمند کاهنده مصرف آب در ادارات

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کم‎آبی موجود، ادارات موجود در سطح استان باید از سیستم‎های هوشمند کاهنده مصرف آب استفاده کنند تا حداکثر صرفه‎جویی‌ها در بخش آب انجام شود.

شیشه فروش تاکید کرد: از کنترل‎های هوشمند و وسایل کاهنده مصرف در شبکه آب شرب نیز استفاده شده است.

*‌ یک‌هزار کیلومتر از شبکه‎های آب‌رسانی اصفهان بازسازی شد

وی با اشاره به تلاش‎های فراوان برای جلوگیری از هدر رفت آب در مسیر انتقال به محل مصرف افزود: در حال حاضر برای تحقق این موضوع یک‌هزار کیلومتر از شبکه‎های انتقال آب استان بازسازی شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه تاکنون 40 تا 50 مورد نشت‌گیری نیز در سطح استان انجام شده است، گفت: 90 طرح آبخیزداری نیز در سطح استان در حال اجرا است که امیدواریم اجرای این طرح‎ها کمک بسیاری را برای آبخیزداری به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مقرر شد است که با همکاری اداره جهاد کشاورزی، شرکت آب و فاضلاب استان و ادارات مرتبط  دیگر در این زمینه از پساب استاندارد مورد تأیید اداره بهداشت و اداره استاندارد در مواردی استفاده شود، اظهار کرد: تمام مردم نیز باید در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را انجام بدهند تا با مشکلی در زمینه تأمین آب مواجه نشویم.

انتهای پیام/63015/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول