اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی خبر داد

اختراع دستگاه رگ‌گیری توسط دو جوان اراکی

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی از اختراع دستگاه رگ‌گیری توسط دو جوان اراکی خبر داد.

اختراع دستگاه رگ‌گیری توسط دو جوان اراکی

قنبر فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان این‌که دو نفر از امدادگران اورژانس اراک موفق به اختراع دستگاه رگ‌گیری شده‌اند،‌اظهار داشت: وحیدرضا احمدی و یاسر مؤمنی امدادگران جوان اورژانس اراک هستند که با اختراع این دستگاه موفق به ثبت آن به شماره 79232 شدند.

وی ادامه داد: این دستگاه در مقیاس کوچک اختراع شده و در مواردی که دسترسی به رگ‌های بافت بدن سخت یا غیر ممکن باشد، قابل استفاده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی ادامه داد: از جمله مزیت‌های این دستگاه این است که موجب افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه‌ها شده و با به کارگیری آن دیگر نیازی به جراحی برای پیدا کردن رگ نیست.

وی با بیان این‌که این دستگاه برای تمام سنین حتی کودکان دو ساله نیز قابل استفاده است، تصریح کرد: در این دستگاه  با ایجاد گرما و انبساط ماهیچه‌ها و ضربه‌های شبیه‌سازی شده به حرکت دست انسان رگ‌ها را به سمت پوست کشیده و آشکار می‌کند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام 9 هزار و 596 مأموریت اورژانسی طی سه ماهه نخست سال‌جاری در استان گفت: از این میزان 6 هزار و 957 مورد غیرتصادفی و مابقی امدادرسانی به حادثه‌دیدگان تصادفات رانندگی بوده است.

به گفته وی، در این مأموریت‌ها دو هزار و 699 مصدوم به مراکز درمانی بیمارستانی اعزام، 246 نفر به صورت سرپایی درمان و 61 نفر نیز فوت شده‌اند.

انتهای پیام/87004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول