اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای بزرگ شهر ورنامخواست

شهردار ورنامخواست گفت: امسال فرهنگ‌سرای بزرگ شهر ورنامخواست با سه هزار و 200 متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فرهنگ‌سرای بزرگ شهر ورنامخواست

اردشیر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه شهر ورنامخواست جزو 9 شهر لنجان محسوب و در 37 کیلومتری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: شهر ورنامخواست در محور مواصلاتی اتصال استان اصفهان به شهر‌های جنوب کشور قرار دارد که در محدوده خود صنایع بزرگ کارخانه ذوب‌آهن و صنایع فولاد مبارکه و نیز صنایع دفاع را در بر دارد و مهاجرپذیری و مهاجرت از این شهر کمتر رخ می‌دهد

وی به اهم فعالیت‌های این شهرداری پرداخت و افزود: در بخش ورزش اقدامات خوبی صورت گرفته که نمونه آن ساخت یک سالن ورزشی باستانی از مصوبات ریاست جمهوری و نیز ساخت زمین چمن و سالن ورزشی برای جوانان بوده است.

شهردار ورنامخواست با اشاره به ساخت کتابخانه و دو فرهنگ‌سرای بزرگ شهر تصریح کرد: فرهنگ‌سرای بزرگ شهر با زیربنای سه هزار و 200 متر طراحی شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به برنامه‌های فرهنگی و نشر کتاب توسط مؤلفان محلی جشنواره مردمی و جشنواره پخت غذاهای محلی اشاره کرد و ادامه داد: همایش آموزش خانواده با عنوان همایش شماره دو آسمانی برای شهروندان انجام شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به بازیافت پسماند و جمع‌آوری روزانه 20 تن زباله تاکید کرد: زباله‌های شهری با تکنیک روز تفکیک و بازیافت می‌شود.

وی اضافه کرد: شهر لنجان پس از شهر اصفهان دومین شهرستان در بازیافت تخصصی پسماند‌ها بوده و در سال 85 یک میلیارد تومان برای خرید دستگاه بازیافت هزینه کرده است.

شهردار ورنامخواست گفت: یکی از رویکردهای مهم در دفع بازیافت و جمع‌آوری زباله کاهش آلودگی هوا است که در این زمینه زباله‌های بیمارستانی جداگانه جمع‌آوری و تبدیل به کود می‌شود و این موضوع درآمدزایی برای شهرداری داشته است.

*سرانه فضای سبز هر شهروند ورنامخواستی 18 مترمربع است

وی با اشاره به توسعه فضای سبز در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادی اظهار کرد: سرانه فضای سبز این شهر در سال85 پنج مترمربع بوده و اکنون به 18 مترمربع رسیده و به دنبال این موضوع جهشی در افزایش سرانه فضای سبز در این شهر رخ داده است.

محمدی ادامه داد: این افزایش سرانه فضای سبز با توجه به استفاده از روش‌های بهینه آبیاری با توجه به کم‌آبی‌های اخیر انجام شده، در حال حاضر منابع آبی افزایش پیدا نکرده، اما سرانه افزایش پیدا کرده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به پروژه‌های عمرانی اشاره و تصریح کرد: این شهر دارای بافت فرسوده بسیاری است و باید نوسازی می‌شد که با در نظر گرفتن تخفیف، تشویق و تسهیلات بانکی از بنیاد مسکن و نیز کسر عوارض شهرداری مردم تشویق به نوسازی شدند.

*احداث 4خیابان در ورنامخواست

شهردار ورنامخواست طراحی و اجرای خیابان‌های بسیج، شهید حسنی، ولی‌عصر(عج) و شهید غلامی را از جمله این پروژه‌های عمرانی عنوان کرد.

وی پارک آبشار، لاله، جوان و پارک سلامت و ایجاد ایستگاه‌های ورزشی با تجهیزات استاندارد و با در نظر گرفتن جامعه سلامت و ایمن را از دیگر اقدامات این شهرداری برشمرد.

محمدی تاکید کرد: در راستای ایجاد درآمد و نیاز مردم در شهر اقدامات لازم را در راستای ساخت بازارچه روز شهر در 40 انجام دادیم و این بازارچه در چندین روز هفته برپا می‌شود.

وی احداث پارکینگ، دو ایستگاه امداد جاده‌ای و اورژانس با مشارکت شبکه بهداشت و درمان را از جمله اقدامات اخیر شهرداری دانست و اضافه کرد: طی سه ماه گذشته پرحادثه‌ترین و ناامن‌ترین نقطه شهر که منتهی به جاده اصفهان و سفید دشت می‌شد و پنج کشته داشت که در حال حاضر پایگاه امداد جاده‌ای در این محدوده ایجاد شده است.

شهردار ورنامخواست سند چشم‌انداز پنج ساله این شهر را از جمله نخستین سندهای چشم‌انداز در بین 105 شهرداری استان اصفهان عنوان کرد و گفت: ساخت سالن آمفی‌تئاتر شهرداری با ظرفیت 200 نفر با تمام تجهیزات، باز‌سازی و به‌سازی گلستان شهدا با توسعه فرهنگ ایثار از جمله دیگر فعالیت‌های شهرداری ورنامخواست به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این شهر از پنج سال گذشته تاکنون مجهز به ایستگاه آتش‌نشانی شده است، اظهار کرد: دو دستگاه ماشین آتش‌نشانی و نیروی متخصص در ورنامخواست وجود دارد، که در حال حاضر شهرداری با توجه به نیاز منطقه، آموزش غواصی را در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است.

*‌ 68 درصد اعتبارات شهرداری ورنامخواست به بخش عمرانی تعلق دارد

محمدی با بیان اینکه بودجه شهرداری 60 درصد جاری و 40 درصد عمرانی است، ادامه داد: هزینه حامل‌های انرژی برای کاهش هزینه‌های جاری به میزان بسیاری کاهش یافته است و در حال حاضر 68 درصد اعتبارات شهرداری به بخش عمرانی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این شهر درآمد مشخصی از ارزش افزوده و نیز آلودگی هوا ندارد، تاکید کرد: شهرداری به دنبال  ایجاد درآمد پایدار و جذب سرمایه‌گذار در این منطقه است.

*سهم 9 درصدی شهر ورنامخواست در سازمان حمل و نقل جمعی لنجان

شهردار ورنامخواست با اشاره به سازمان حمل و نقل جمعی شهرستان لنجان سهم این شهر را 9 درصد با سه دستگاه اتوبوس واحد شهری عنوان کرد.

وی با اشاره به اجرای 15 پروژه مهم عمرانی در این شهر تصریح کرد: در مجموع طی سال‌های گذشته چهار و نیم میلیارد تومان صرف هزینه عمرانی این شهرستان شده است.

محمدی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این شهر گفت: این شهر در محدوده ساحل زاینده‌رود و در مسیر تردد مسافران است و در راستای توسعه جاذبه‌های گردشگری، شهرداری اقدام به ایجاد جاذبه‌های تاریخی از جمله کبوترخانه و نیز منطقه گردشگری کوه کلولان کرده است.

انتهای پیام/63012/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول