اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت

برگزاری کارناوال ورزشی در مریوان

در گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر کارناوال ورزشی با حضور تمامی هیئت‌های ورزشی در شهر مرزی مریوان برگزار شد.

برگزاری کارناوال ورزشی در مریوان

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، از جمله هیئت‌های ورزشی کونگ‌فو، کاراته، جودو، تکواندو، والیبال و بسکتبال در این کارناوال ورزشی که با همکاری ادارات ورزش و جوانان، بهزیستی، ارشاد اسلامی و انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد «ژیانه‌وه» برگزار شد، حضور داشتند.

 

ورزشکاران مریوانی فاصله میدان بابارشید تا میدان امام شافعی را پیاده پیمودند و سپس در کانون پوریای ولی مانور ورزشی برگزار کردند.

 

هر چند این کارناوال ورزشی به کمک سه ارگان دولتی برگزار شد اما به غیر از رئیس و پرسنل این سه اداره، هیچ یک از روسای ادارات شهرستان مریوان در این کارناوال حضور نداشتند.

 

یکی از ورزشکاران مریوانی با اشاره به نبود رئیس ادارات به ویژه ادارات فرهنگی اظهار کرد: رئیس ادارات در شهرستان مریوان برای کوچک‌ترین جلسه‌ای حاضر می‌شوند اما در این کارناوال که موجب ایجاد انگیزه در ورزشکاران می‌شود به خود زحمت حضور را نمی‌دهند.

 

وی ادامه داد: جای خالی مسئولان همواره در کارناوال‌ها و حرکت‌های مردمی خالی است.

 

این ورزشکار با گلایه از مسئولان شهرستان گفت: باید برای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با اعتیاد و ایجاد رغبت بهتر و بیشتر بین ورزشکاران این شهرستان، فرمانداری حضور مسئولان را گوشزد می‌کردند چراکه نه تنها مسئولان ادارات بلکه مسئولان فرمانداری نیز در این برنامه فرهنگی حضور نداشتند.

 

همچنین رئیس هیئت مدیره انجمن مردمی پیشگیری از اعتیاد مریوان هدف از برگزاری این مراسم را آگاه‌سازی مردم از خطرات مصرف مواد مخدر به ویژه مواد روانگردان دانست و افزود: در بحث مواد مخدر همیشه بهترین و به صرفه‌ترین راه پیشگیری است چراکه درمان نیاز به بودجه‌های کلان و وقت زیادی دارد.

 

طالبانی با اشاره به معضلات پیش روی مصرف مواد مخدر توسط جوانان اضافه کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین معضلات پیش روی جوانان بحث استفاده از روانگردان‌ها به نام‌های مختلف است که به راحتی نیز قابل دسترسی است؛ لذا به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی بر خود واجب می‌دانیم که با آگاه کردن جوانان آنها را از گرایش به مصرف این مواد دور کنیم.

 

وی با اشاره به عدم حضور مسئولان در این کارناوال افزود: حضور مسئولان در برنامه‌ها نقطه قوت برای مردم است اما هیچ یک از مسئولان در این برنامه حضور ندارند هر چند ما امیدواریم روزی برسد که مسئولان با حضور گرم خود موجب دلگرمی مردم جامعه شوند.

 

در این کارناوال ورزشی ورزشکاران با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهای «ورزش دشمن اعتیاد است»، «همیشه ورزش و هیچ‌گاه اعتیاد» و «مصرف مواد یعنی نابودی زندگی» سعی در آگاهی دادن به مردم برای آشنا کردن آنها با اثرات و پیامدهای مصرف مواد مخدر بودند.

 

انتهای پیام/79008/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول