اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری:

در پارس جنوبی کارهای بزرگی انجام شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: در پارس جنوبی کارهای بزرگی انجام شده است.

در پارس جنوبی کارهای بزرگی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر امروز در جمع مسئولان و کارکنان پارس جنوبی اظهار داشت: اسلام کامل‌ترین دین در بین تمام ادیان است و عمل به دستورات اسلام امری بسیار مهم و لازم است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: آموزه‌های دینی به عنوان یک منبع اصیل در اختیار تمام مسلمانان جهان قرار دارد و در صورت عمل به راه و روش پیامبر اسلام(ص) عدالت در جامعه برقرار می‌شود.

حسینی بوشهری با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در منطقه ویژه پارس یادآور شد: در پارس جنوبی کارهای بزرگی انجام شده و شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم که امیدوار هستیم تداوم یابد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه گفت: ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم شیوه زندگی پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ایشان را مطالعه کنیم و از آن همه درس‌های عبرت‌آموز پند بگیریم زیرا انسان مسلمان الگویی بهتر از پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) ایشان در اختیار ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یک مسلمان واقعی نیاز به راهنما و الگو دارد و با مطالعه در زندگی پیامبر (ص) و درونی کردن ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی راه سعادت را یافته و هیچگاه دچار لغزش نخواهد شد زیرا در مسیری حرکت می‌کند که همان مسیر الهی است.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بر اساس بینش توحیدی حرکت می‌کردند افزود: پیامبر اسلام (ص) هیچگاه اصول اخلاقی انسانی و اسلامی را برای رسیدن به حاکمیت زیر پا نمی‌گذاشتند و در زمان رسیدن به حاکمیت نیز تمامی آن اصول را رعایت می‌کردند و این یک اصل مهم است و باید به آن توجه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار تعمیق نوع نگاه پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به مقوله عدالت در جامعه اسلامی شد و ابراز داشت: هر جا سخن از اسلام و مسلمین می‌شود بی‌درنگ عدالت اسلامی نیز در ذهن متبادر می‌شود و این موضوع نشات گرفته از رویکرد پیامبر اسلام(ص) است زیرا به حاکمیت و مسئولیت به عنوان یک امانت در نزد خود می‌نگریستند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه حضرت علی (ع) 25 سال برای برقراری و تداوم حکومت اسلامی سکوت پیشه کردند افزود: اهل بیت(ع) با تبیین شرایط جامعه و وضعیت موجود عمل می‌کردند و از هرگونه اقدامی که ممکن بود خطری را متوجه اسلام کند پرهیز می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند ادامه داد: متاسفانه برخی گمان می‌کنند باید از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده شود در حالی که پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) هیچگاه این نوع رفتارها را نمی‌پسندیدند و معتقد بودند نباید برای هدف از هر وسیله‌ای استفاده کرد.

انتهای پیام/2451/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول