اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت گلستان:

رشد جمعیت در گلستان از مقیاس کشوری بالاتر است

رئیس مرکز بهداشت استان گلستان گفت: رشد جمعیت در گلستان 1.92 بوده که نسبت به مقیاس و میانگین کشوری بالاتر است.

رشد جمعیت در گلستان از مقیاس کشوری بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد نعیمی عصر امروز در جمع روسای مراکز بهداشتی استان اظهار داشت: میزان ازدواج روستایی زیر 15 سال در گلستان 300 نفر و ازدواج شهری زیر 15 سال 101 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه کردکوی و مراوه‌تپه به ترتیب کمترین و بیشترین رشد جمعیت در گلستان را داشته است، تصریح کرد: شهرستان‎های کردکوی 0.67 درصد، بندرگز با 0.97 درصد کمترین نرخ رشد جمعیت و مراوه‌تپه با 2.44 درصد بیشترین رشد جمعیت را در استان به خود اختصاص داده‎اند.

رشد جمعیت در گلستان متوازن نیست

رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه بالاترین و پایین‎ترین رشد جمعیت در استان نشان می‎دهد که میزان رشد جمعیت متوازن نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت باروری استان در حال حاضر 2.36 درصد است و در مناطق روستایی 2.43 درصد گزارش شده است.

به گفته نعیمی؛ وضعیت باروری در مرکز و نواحی غرب استان زیر حد جایگزینی است و این شرایط در شرق و قسمتی از مرکز استان بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص باروری در استان باید از 2.3 درصد افزایش یابد، متذکر شد: حقوق باروری زنان، دسترسی زنان به خدمات تنظیم خانواده برای فاصله فرزندآوری جزو سیاست‎های ما است.

نقش رسانه ملی در کاهش و آسیب‌شناسی طلاق بسیار موثر است

رئیس مرکز بهداشت گلستان اذعان کرد: باید برای افق 150 میلیون جمعیت در کشور برای 60 سال آینده که از منویات مقام معظم رهبری است، برنامه‎ریزی کنیم.

نعیمی با بیان اینکه نقش رسانه ملی در کاهش و آسیب‌شناسی طلاق بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ باید مسائل فرهنگی را واکاوی کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش یکی از مهمترین عوامل کاهش طلاق است، بیان داشت: در مرکز استان سالانه 30 هزار زوج برای آموزش‎های قبل از ازدواج مراجعه می‎کنند.

کاهش نرخ طلاق در مرحله واکاوی است

رئیس مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه کاهش نرخ طلاق در مرحله واکاوی است، یادآور شد: برای اینکه طلاق در جامعه سیر نزولی به خود بگیرد باید واکاوی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی انجام شود.

انتهای پیام/83001/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول