اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات خراسان‌رضوی:

مداحان اهل بیت در جهت‌دهی افکار بسیار تاثیرگذار هستند

رئیس سازمان تبلیغات خراسان‌رضوی با بیان اینکه شعر آیینی، یک هنر دینی و مقدس است و دانش و مهارتی تخصصی می‌خواهد، گفت: شاعر و مداح اهل بیت در جهت‌دهی افکار بسیار تاثیرگذار است.

مداحان اهل بیت در جهت‌دهی افکار بسیار تاثیرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمود مرویان‌حسینی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز تخصصی آموزش مداحی در مشهد اظهار کرد: کار مداحان و شاعران اهل آیینی احیای علوم اهل بیت است، مداحان و شاعران باید افق واقعی را ببینند و قطعا راه‌اندازی مرکز آموزش مداحی قطعا گامی موثر برای توسعه فرهنگ مداحی و ذاکری است.

رئیس سازمان تبلیغات خراسان‌رضوی افزود: در جهان معاصر تمام نگاه‌ها به شبکه‌های اجتماعی و مدیریت افکار عمومی است و سرمایه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ اما در اسلام به صورت طبیعی از قرن‌ها پیش مدیریت افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه بوده است.

مرویان‌حسینی خاطرنشان کرد: با ظهور اسلام و بعثت پیامبر شعر و شاعران در سایه معارف اسلام جایگاه خود را پیدا کردند و شعر گستره وسیعی برای ترویج و تبلیغ معارف اسلام شد.

وی با بیان اینکه شعر آیینی، یک هنر دینی و مقدس است و دانش و مهارتی تخصصی می‌خواهد، تصریح کرد: شاعر و مداح

اهل بیت در جهت‌دهی افکار بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان تبلیغات خراسان رضوی بیان کرد: با افتتاح مرکز آموزش مداحی می‌توانیم شاهد توسعه مداحی و سنجش سطح دانش‌آموزی و همچنین ملاحظات گزینشی برای افرادی که می‌خواهند وارد عرصه مداحی شوند، باشیم.

در ادامه محمود اکبرزاده، رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی خراسان‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر بار سنگینی بر دوش مداحان است؛ سخنان مداحان به سرعت پخش می‌شود و مداحان باید توجه داشته باشند که به صورت سلیقه‌ای در جلسات مداحی نکنند و تمام حرف‌هایی که می‌زنند باید درباره قطعیت و محکم بودن منابع آن مطمئن باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام نورانی، مدیرعامل مرکز تخصصی مداحی منادیان عترت توس گفت: برنامه اصلی این مرکز ارتقای سطح کیفی، علمی و معرفتی مداحان است.

وی تصریح کرد: در کنار آموزش فنون و آواهای مداحی و مخاطب‌شناسی، برنامه‌هایی همچون اخلاق‌مداحی، احکام و مبانی اعتقادی نیز در این مرکز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70005/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول