اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معاون هیگ: بحرین کارهای زیادی برای بهبود حقوق بشر باید بکند

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه تاکید کرد که رژیم بحرین باید کارهای زیادی در زمینه بهبود حقوق بشر و دستگاه قضایی انجام دهد.

معاون هیگ: بحرین کارهای زیادی برای بهبود حقوق بشر باید بکند

به گزارش خبرگزاری فارس، «آلیستر برت» در گفت و گو با روزنامه الوسط بحرین در حاشیه حضورش در بحرین به خاطر شرکت در نشست مشترک وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا گفت: حل بحران سیاسی بحرین ایجاب م کند که همه توصیه‌های کمیته حقیقت یاب بحرین (کمیته انتصابی شاه بحرین) و توصیه‌های اجلاس دوره‌ای بازنگری همه جانبه (اجلاس حقوق بشر در ژنو) اجرا شود.

وی افزود: اگر بحرین توصیه‌های کمیته حقیقت یاب را اجرا نکند، خود را بار دیگر با همان مشکلات مواجه خواهد دید.

معاون ویلیام هیگ تصریح کرد: ما منابع زیاد و مهمی در بحرین و عربستان و سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس داریم و تاریخی طولانی از روابط مستحکم و ارزش‌ها بین ما وجود دارد و این روابط بسیار خوب، عرصه را برای ما فراهم می‌کند که دیدگاه خود را درباره مسائلی که درباره آن اختلاف نظر داریم بیان کنیم که از جمله آنها مسائل مربوط به حقوق بشر است و پرونده‌های حقوق بشر بخشی از سیاست خارجی ما باقی خواهد ماند.

وی گفت: ما می گویم که دولت بحرین باید کارهای بیشتری درمسیر پیشرفت محسوس در زمینه حقوق بشر انجام دهد و ما درباره بازداشت‌ها در بحرین تحقیق و درباره علت بازداشت پرس و جو می کنیم و خبرهای مربوط به نقض حقوق بشر را پیگیری می نمائیم.

برت افزود: ما دولت بحرین را ترغیب می‌کنیم که به تعهدات خود از جمله تعهدات ذکر شده در گزارش کمیته حقیقت یاب بحرین یا توصیه‌های ژنو ملتزم باشد.

وی به محورهای مذاکراتش با مسئولان بحرینی اشاره و تصریح کرد: من در دیدار با مسئولان بحرینی بر پایبندی انگلیس به کمک به بحرین در برنامه اصلاحاتی این کشور تاکید کردم و درحالی که پیشرفتی در برخی زمینه ها وجود دارد اما همچنان کارهای زیادتری بویژه در زمینه بهبود اوضاع حقوق بشر و اصلاحات قضایی لازم است.

معاون هیگ روز گذشته نیز در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس گفته بود: لندن اعتقاد راسخ دارد که ثبات و شکوفایی بحرین در گرو اجرای اصلاحات موثر است و من دولت و جمعیت‌های سیاسی و رهبران جامعه را ترغیب می کنم که ماه مبارک رمضان را به عنوان فرصتی برای تامل و تسامح و آشتی به منظور ادامه گفتگو و تقویت اعتماد و جلوگیری از خشونت غنیمت بشمرند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول