اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی خبر داد

افزایش مرگ و میر زنان معتاد در خراسان جنوبی

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: آمار مرگ و میر پزشکی قانونی استان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته 16 نفر است که 11 نفر مرد و پنج نفر زن بودند در صورتی که در سال 90 از 17 مرگ و میر یک نفر زن بوده است.

افزایش مرگ و میر زنان معتاد در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان با تولید مواد جدید صنعتی و روانگردان‌ها برای آلوده کردن جوانان با شدت تلاش‌ می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ادامه داد: میانگین سن اعتیاد به 34 سال در کشور کاهش یافته است.

وی افزود: آمار مرگ و میر پزشکی قانونی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در سال گذشته تعداد 16 نفر است که از این تعداد 11 نفر مرد و پنج نفر زن هستند.

این مسئول بیان داشت: این آمار در سال 90 نیز تعداد 17 نفر بوده که از این تعداد 16 نفر مرد و تعداد یک نفر زن بوده و این نشان‌دهنده کاهش آمار نسبت به سال گذشته، تغییر ترکیب و شرایط نامناسب برای خانم‌های معتاد در استان است.

گلستانی‌فرد تصریح کرد: همانطور که نظام برای منهدم کردن مافیای مواد مخدر تلاش بسیار می‌کند دشمنان نظام نیز بیکار نیستند و دائم در حال ورود و خروج مواد هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل ما هم مرزی با افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده مواد مخدر است، متذکر شد: کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان در این سال‌ها چند برابر شده است.

وی در پایان اذعان داشت: آمار دقیقی از تعداد معتادان در استان وجود ندارد زیرا بیشتر اعتیاد‌ها پنهان و تفننی است.

انتهای پیام/22481/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول