اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

فروش و اجاره خانه به دولت واگذار شد

بر اساس آئین نامه‌ای که به تصویب شورای انقلاب رسیده خرید و فروش خانه کلا ممنوع خواهد شد و کلیه امور مربوط به این امر در اختیار دولت و دفتر طرح خرید و استفاده از خانه‌های خالی قرار خواهد گرفت .

فروش و اجاره خانه به دولت واگذار شد

رخدادهای11  تیر 1359

چکیده

  • همزمان با موج طاغوت زدایی از سازمان ها و موسسات کشوری که با پیام امام خمینی آغاز شد مسئولان سازمان های مختلف در اطلاعیه هایی ضمن تاکید بر پاکسازی و محو آثار طاغوتی رژیم گذشته حفظ و رعایت پوشش اسلامی را نیز برای بانوان مورد تاکید قرار دادند .
  • 5 تن از زندانیانی که به حکم دادگاه ویژه مبارزه با مواد مخدر محکوم به اعدام شده و در حال اعزام به خوی بودند در تلاش برای فرار با محافظین خود درگیر و کشته شدند .
  • با تصویب شورای انقلاب و بر اساس آئین نامه خرید و فروش خانه های خالی فروش و اجاره خانه به دولت واگذار شد .
  • مدیرکل فرهنگ و هنر فارس :  کلیه فیلم ها ، تصاویر ، نوارها و ...مربوط به جشن های 2500 ساله که در آرشیو فرهنگ و هنر فارس یا تخت جمشید نگهداری می شد در شیراز توسط انجمن اسلامی فرهنگ و هنر فارس به آتش کشیده شد و از بین رفت .
  • آیت الله بهشتی : اگر علاوه بر حق الزحمه و مخارج دیگر یک درصد هم سود در نظر بگیرید این سود حساب و کتاب ندارد و این مقداری است که تورم ایجاد می کند و این یکی از ریشه های تورم است.
  • آیت الله مهدوی کنی : به علت شرایط خاصی که در آن قرار داریم تا تصمیم گیری مجلس در باره فعالیت سازمان ها و گروه ها هر گونه اجتماع و یا میتینگی ممنوع است .
  • در درگیری شدید مهاجمین و پاسداران در کوه های دالاهو 19 پاسدار و 7 تن از اهالی منطقه به شهادت رسیدند .

زنان با پوشش اسلامی به ادارات می روند

همزمان با موج طاغوت زدایی از سازمان ها و موسسات کشوری که با پیام امام خمینی آغاز شد مسئولان سازمان های مختلف در اطلاعیه هایی ضمن تاکید بر پاکسازی و محو آثار طاغوتی رژیم گذشته حفظ و رعایت پوشش اسلامی را نیز برای بانوان مورد تاکید قرار دادند .

از جمله وزارت خانه ها و موسساتی که تا امروز دستور العمل پوشش اسلامی در آنها مورد اجرا درآمده وزارت کشور ، وزارت دادگستری ، بهداری و بهزیستی ، کشاورزی ، مسکن و شهرسازی ، ارتش و شهربانی کل کشور و وزارت ارشاد ملی است .انجمن اسلامی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در اطلاعیه ای از بانوان کارمند این سازمان خواسته است از روز شنبه با پوشش اسلامی در محل کار حاضر شوند . (1)

آیت الله بهشتی: اگر علاوه بر حق الزحمه و مخارج دیگر یک درصد هم سود در نظر بگیرید این سود حساب و کتاب ندارد و این مقداری است که تورم ایجاد می کند و این یکی از ریشه های تورم است ، درصد مهم نیست ولی سودی که می خواهید از اصل سرمایه بگیرید یک سودگیری ناموجه و غیرقابل قبول است .

کشته شدن 5 محکوم به اعدام هنگام فرار

5 تن از زندانیانی که به حکم دادگاه ویژه مبارزه با مواد مخدر محکوم به اعدام شده و در حال اعزام به خوی بودند در تلاش برای فرار با محافظین خود درگیر و کشته شدند . (2)

فروش و اجاره خانه به دولت واگذار شد

آئین نامه خرید و فروش خانه های خالی و همچنین اجاره ای به تصویب شورای انقلاب رسید .این آئین نامه ظرف دو روز آینده برای اجرا به وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ خواهد شد ، با تصویب این آئین نامه کسانی که خانه قولنامه کرده اند فقط فردا را مهلت دارند که برای دریافت وام به بانک مسکن مراجعه کنند .

بر اساس این آئین نامه خرید و فروش خانه کلا ممنوع خواهد شد و کلیه امور مربوط به این امر در اختیار دولت و دفتر طرح خرید و استقاده از خانه های خالی  قرار خواهد گرفت . (3)

کلیه فیلم ها و تصاویر جشن های دو هزار و 500 ساله معدوم شد

سمینار استانداران منطقه جنوب در کرمان به کار خود پایان داد .محمد نبی حبیبی استاندار فارس که در این سمینار حضور داشت درباره چادرهای سلطنتی در تخت جمشید که با صرف میلیاردها تومان برای جشن های 2500 ساله برپا شده بود گفت : تکلیف این چادرها را در یکی دو روزه آینده مشخص خواهیم کرد .

از سوی دیگر ابوالقاسم فقیری مدیرکل فرهنگ و هنر فارس اظهار داشت : کلیه فیلم ها ، تصاویر ، نوارها و ...مربوط به جشن های 2500 ساله که در آرشیو فرهنگ و هنر فارس یا تخت جمشید نگهداری می شد روز گذشته در شیراز توسط انجمن اسلامی فرهنگ و هنر فارس به آتش کشیده شد و از بین رفت .وی اضافه کرد : کتابها و جزوات و بروشورهای مربوط به آن نیز به کارخانه مقوا  سازی داده شد تا مورد استفاده قرار گیرد . (4)

آیت الله بهشتی : سود سرمایه بیماری اقتصادی می آورد

آیت الله بهشتی در دومین روز سمینار انقلاب فرهنگی و اقتصادی بازار که به دعوت اصناف حزب جمهوری اسلامی در مسجد ارک تشکیل شد اظهار داشت : اگر علاوه بر حق الزحمه و مخارج دیگر یک درصد هم سود در نظر بگیرید این سود حساب و کتاب ندارد و این مقداری است که تورم ایجاد می کند و این یکی از ریشه های تورم است ، درصد مهم نیست ولی سودی که می خواهید از اصل سرمایه بگیرید یک سودگیری ناموجه و غیرقابل قبول است .

کلیه فیلم ها ، تصاویر ، نوارها و ...مربوط به جشن های 2500 ساله که در آرشیو فرهنگ و هنر فارس یا تخت جمشید نگهداری می شد روز گذشته در شیراز توسط انجمن اسلامی فرهنگ و هنر فارس به آتش کشیده شد و از بین رفت.

آیت الله بهشتی ادامه داد : اگر ما نظام اقتصادیمان را سالم کنیم ، اگر قرار بگذاریم که یک سال عمل کنیم که بابت کار بازرگانی و اصل سرمایه سودی در نظر نگیریم حالت تورم یا به کلی از بین می رود یا خیلی کم می شود به عبارت دیگر یکی از عوامل تورم همین سودی است که برای سرمایه بازرگانی قائل هستید ، اگر این سود سرمایه بازرگانی را از بازارمان حذف کنیم معمولا تورم و گرانی از بین خواهد رفت .

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت : سود سرمایه غیرتولیدی و غیر مستغلاتی است و از مهمترین عوامل تورم و بالا رفتن نرخ ها است بنا بر این یک سال باید با هرترتیبی شده در یک جامعه ای که از سود نامعقول می خواهد صرف نظر کند سود سرمایه غیر تولیدی و غیر مستغلاتی را به طور کلی حذف اعلام بشود ، سود سرمایه بازرگانی یعنی اضافه بر حقوق و مخارج خود شما و کارکنانتان و اضافه بر مقدار لازم هر چه باشد بیماری اقتصادی می آورد . (5)

تا تصمیم گیری مجلس هر گونه میتینگی ممنوع است

آیت الله مهدوی کنی در پایان جلسه شورای انقلاب که در منزل دکتر حبیبی برگزار شد در مورد ممنوعیت برگزاری اجتماعات و میتینگ های سازمان ها و گروه ها اظهار داشت : به علت شرایط خاصی که در آن قرار داریم تا تصمیم گیری مجلس در باره فعالیت سازمان ها و گروه ها هر گونه اجتماع و یا میتینگی ممنوع است .آیت الله مهدوی کنی در مورد انتخابات کردستان و کرمانشاه نیز گفت : هنوز شرایط مساعد نیست .(6)

شهادت 26 نفر در ارتفاعات دالاهو در درگیری با مزدوران بعثی

در درگیری شدید مهاجمین و پاسداران در کوه های دالاهو 19 پاسدار و 7 تن از اهالی منطقه به شهادت رسیدند . روابط عمومی سپاه پاسداران کرمانشاه ضمن تائید شهادت 19 نفر اعلام کرد که این درگیری بین سپاه پاسداران اسلام آباد غرب کرند سرپل ذهاب و قصر شیرین با ضد انقلابیون و نیروها و مزدوران رژیم بعث عراق در منطقه دالاهو روی داده است . (7)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 11 تیر 1359 ، صفحه 2

2- کیهان ، 11 تیر 1359 ، صفحه 2

3- کیهان ، 11 تیر 1359 ، صفحه 2

4- کیهان ، 11 تیر 1359 ، صفحه 1

5- جمهوری اسلامی ، 11 تیر 1359 ، صفحه 7

6- جمهوری اسلامی ، 11 تیر 1359 ، صفحه 1

7- اطلاعات ، 11 تیر 1359 ، صفحه 3

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول