اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سراستعدادیاب تیم‌های پایه ملی ایران:

«اسم‌سالاری» به فوتبال ملی ایران صدمه زده است

سراستعدادیاب تیم‌های پایه ملی ایران با اشاره به لزوم توجه به فوتبال پایه، گفت: اسم‌سالاری به فوتبال ملی ایران صدمه زده است.

«اسم‌سالاری» به فوتبال ملی ایران صدمه زده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، محمود سورتیچی سر استعدادیاب تیم‌های پایه ملی ایران در حاشیه برگزاری کلاس پنج روزه آموزش مربیان درجه d آسیا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فوتبال ایران همچنان به واسطه اسم‌ها صدمه می‌بیند، گفت: اولویت دادن به اسم در فوتبال باعث کم‌توجهی به جوان‌گرایی و فوتبال پایه را سبب می‌شود.

تیم ملی فوتبال ایران با کمک شانس به جام جهانی راه یافت

 سورتیچی با اشاره به اقدامات سال‌های اخیر فدراسیون فوتبال کشور برای توجه به تیم‌های پایه، گفت: موفقیت‌های تیم ملی فوتبال جوانان و جهانی شدن تیم ملی نونهالان با فعال شدن استعدادیابی سه ساله اخیر فدراسیون فوتبال به دست آمده است و توجه به فوتبال پایه موجب پویایی فوتبال می‌شود.

سرمربی تیم‌های 10 و 11 و 12 ساله ایران با اشاره به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی با کش و قوس‌های فراوان اشاره کرد و یادآور شد: تیم ملی فوتبال ایران با سلام و صلوات و شانس به جام جهانی راه یافت و در بازی برابر کره جنوبی حرفی برای گفتن نداشت و مسئولان برای توانمند کردن ریشه‌ای تیم ملی فوتبال کشور با توجه به افزایش انگیزه در جامعه فوتبال باید به پشتوانه‌سازی توجه کنند.

هنوز حرفه‌ای‌گری در فوتبال ما پیاده نشده است

مسئول کمیته آموزش مربیان هیئت فوتبال استان مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه به موضوع وضعیت حرفه‌ای شدن فوتبال کشور، تصریح کرد: در صورتی فوتبال کشور صنعتی می‌شود که حرفه‌ای‌گری واقعی در آن پیاده شود.

وی با بیان اینکه هنوز حرفه‌ای‌گری در فوتبال ما پیاده نشده است، خاطرنشان کرد: اسم‌ها در فوتبال ما حرف اول را می‌زنند و پول‌های گزاف در فوتبال برای اسم‌ها صرف می‌شود.

این مربی پیشکسوت فوتبال مازندران و کشور اضافه کرد: اگر دوری از اسم‌سالاری در فوتبال پیاده شود شاهد کاهش دریافت‌ها از 500 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان برای یک فوتبالیست خواهیم بود.

حذف دلال‌ها از دغدغه‌های فدراسیون فوتبال است

سورتیچی، دلالی را از مشکلات فوتبال کشور توصیف کرد و گفت: حذف دلال‌ها از فوتبال و بها دادن به جوانان و توسعه استعدادیابی از دغدغه‌های فدراسیون فوتبال است و باید از طریق توان مجلس شورای اسلامی برای توسعه استعدادیابی و بهادادن به جوانان استفاده کرد.

سراستعدادیاب تیم‌های پایه ملی ایران، جوانگرایی و استعدادیابی را از رموز موفقیت‌های جهانی بسکتبال و والیبال ذکر کرد و افزود: جوان‌گرایی و استعدادیابی در فوتبال باید در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/86015/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول