اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه‌:

‌متخلفان صنفی به اشد مجازات محکوم می‌شوند

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه با بیان اینکه متخلفان صنفی به اشد مجازات محکوم می‌شوند، از آمادگی بر دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد.

‌متخلفان صنفی به اشد مجازات محکوم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ابراهیم جعفری عصر امروز در نشست کمیته قاچاق کالا و ارز شهرستان با اشاره به وجوه پدیده قاچاق کالا اظهار داشت: اصناف در تنظیم بازار و جلوگیری از قاچاق نقش بسزایی دارند.

فرماندار کهگیلویه بازار و جلوگیری از تخلفات احتمالی از جمله عرضه کالای قاچاق ‌در کاهش معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را مؤثر دانست و افزود: برای تحقق این مهم باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها بە شکل مطلوب استفاده کرد.

جعفری مهمترین وجه قاچاق کالا را جنبه اقتصادی عنوان کرد و با بیان اینکه قاچاق کالا سبب خروج اقتصاد از مسیر اصلی می‌شود گفت: شکل‌گیری اقتصاد زیرزمینی و کاهش سرمایه‌گذاری از تبعات پدیده قاچاق کالا محسوب می‌شود.

وی کیفیت پایین برخی کالای داخلی را زمینه‌ساز قاچاق کالا خواند و ابراز داشت: دولت با حمایت از تولید داخلی باید قیمت کالاهای مورد نیاز جامعه را کاهش داده و به تقویت کیفیت آن بپردازد.

جعفری ادامه داد: سودآوری قاچاق کالا از مهم‌ترین دلایل گرایش به این امر است.

*قیمت بالای ماهی در سطح شهر دهدشت مورد رضایت نیست

فرماندار کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به وضعیت بازار دهدشت داشت و با اشاره به قیمت بالای ماهی در سطح شهر تأکید کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، امور صنفی و تعزیرات حکومتی موظفند تا پایان هفته جاری نسبت به کاهش قیمت ماهی و رسیدن به قیمت مطلوب اقدام کنند.

وی با اشاره به قیمت تمام شده ماهی خواستار کاهش قیمت به هفت هزار تومان در سطح شهر شد و تأکید کرد: در صورتی‌ که مراکز فروش ماهی این سطح قیمت را نپذیرند نسبت به تعطیلی واحدهای فروش ماهی اقدام شود.

جعفری با بیان اینکه نهادهای تنظیم بازار باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند خاطرنشان کرد: متولیان امر باید بازار را کنترل و جلوی افزایش ناخواسته برخی کالاها از جمله ماهی در شهرستان را بگیرند.

وی اجرای شبکه بازرسی و نظارت مردمی را ناموفق دانست و تصریح کرد: طرح شبنم با جود طراحی نسبتاً دقیق و پشتوانه تئوری قوی، متاسفانه در اجرا با ضعف‌های جدی روبه‌روست و حساسیت آن مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

جعفری افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت باید معضلات اجرای طرح شبنم را رفع و راه‌های جدیدی برای اجرای آن مشخص کند چراکه با وضع موجود کاری پیش نمی‌رود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه با اشاره به روند کنترل و تنظیم بازار از سوی متولیان بازار بوروکراسی اداری را سبب ناکارآمدی سیستم اداری در این زمینه دانست و گفت: تشریفات زائد و کاغذ بازی‌ها باعث کندی روند کار می‌شود و نباید اجرای حکم تخلفات صنفی با تأخیر صورت گیرد.

*ارائه گزارش‌های غیر اصولی تخلف صنفی باعث خلل در روند اجرای حکم این تخلفات می‌شود

رئیس اداره تعزیرات حکومتی کهگیلویه نیز با غیرکارشناسی خواندن گزارش‌های ارسالی از اداره صنعت، معدن و تجارت در زمینه تخلفات صنوف گفت: غیراصولی بودن گزارش‌ تخلفات باعث خلل در روند اجرای حکم واحدهای متخلف می‌شود.

ارسلان عباسی با بیان اینکه 70 درصد از گزارشات ارجاعی به تعزیرات حکومتی شهرستان فاقد صورتجلسه است اذعان داشت: حتی در برخی موارد اطلاعات این گزارش‌ها لاک گرفته و یا فاقد آدرس دقیق واحد متخلف است.

عباسی لزوم واقع‌نگری در ارائه گزارش تخلفات از سوی اداره صنعت‌،معدن و تجارت را خواستار شد و افزود: تعزیرات حکومتی در راستای تنظیم بازار بارها جهت اجرای گشت مشترک با صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کرده ولی تاکنون درخواستی در زمینه همکاری از سوی این اداره ارائه نشده است.

وی از جریمه 200 میلیون ریالی برای تخلف شکر در یکی از واحدهای فروش خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر 10 پرونده تخلفات در حوزه داروخانه‌ها طی این مدت مورد رسیدگی قرار گرفته و به اشد مجازات محکوم شده است.

عباسی تخلفات مربوط به عرضه خارج از شبکه آرد در شهرستان را متذکر شد و با اشاره به شناسایی دو مورد در این زمینه بیان داشت: مشخص نبودن متولی توزیع آرد باعث بروز مشکلات و تخلفاتی در این حوزه شده است.

انتهای پیام/82016/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول