اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم:

ردیف اعتباری برای نقدینگی در تولید احیاء شود/ نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم با بیان اینکه باید ردیف اعتباری برای نقدینگی در تولید احیاء شود گفت: برای تأمین بخشی از هزینه‌های خود به 2 هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

ردیف اعتباری برای نقدینگی در تولید احیاء شود/ نیاز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا ترکاشوند ظهر امروز در نشست انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه غرب کشور اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مردم مشکل نداشته باشند تولیدکننده را باید حمایت کنیم.

وی افزود: با وجود مشکلات زیاد در صنعت طیور، وضعیت این صنعت به لحاظ رشد کمی و کیفی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم خاطرنشان کرد: با وجود مشکلاتی که در ابتدای سال در تصمیمات غلط مدیریتی در نهاده‌ها وجود داشت، بازار به گونه‌ای تنظیم شد که شایسته صنعت مرغ و طیور نبود.

وی با بیان اینکه ما برنامه صادرات را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، افزود: ما با تولید بیش از 100 هزار تن مازاد تخم مرغ، توانستیم به کشور کمک کنیم و توانستیم بیش از 80 هزار تن ذخیره گوشت مرغ داشته باشیم.

ترکاشوند با بیان اینکه حدود 7 هزار تا 8 هزار تن صادرات گوشت مرغ داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز بیش از 20 هزار تن صادرات گوشت مرغ و 45 هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم که این از افتخارات صنعت طیور کشور است.

*مشکل نقدینگی باید حل شود

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز به کیلویی 35 هزار تومان، تصریح کرد: با افزایش قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ به خوبی توانست بازار را کنترل کند و ما باید تلاش کنیم ظرفیت‌ها را در راستای افزایش بهره‌وری سیاست‌گذاری کنیم.

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم افزود: متأسفانه به لحاظ مشکلات اقتصادی، سیاسی و بیکاری خصوصاً در استان‌ها ما شاهد فشار زیاد بر روی صنعت تولید و امور دام هستیم و باید برای آنها اعتبار تخصیص داد تا بتوانیم برای تولید ظرفیت ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخشی از ظرفیت‌ها درست انجام نمی‌شود و یا اینکه بیش از حد از آنها استفاده می‌شود، این موجب شده تا توجیه اقتصادی با مشکل مواجه شود و ما نباید بگذاریم سرمایه دولت بلااستفاده بماند.

ترکاشوند به برخی مشکلات و مسائل در صنعت طیور و دام اشاره و بیان داشت: نقدینگی یکی از مشکلات تولیدکنندگان این بخش است چرا که طی سه سال گذشته، هیچ ردیف اعتباری برای آن تعریف نشده در صورتی که قبلاً ردیف بودجه نقدینگی که از سوی دولت پرداخت می‌شد، 800 میلیارد تومان بوده است.

وی اظهار داشت: بیشتر تولیدکنندگان نیاز نقدینگی خود را یا از بانک یا از بازار تأمین می‌کنند که باید توجه داشته باشیم که این نقدینگی با هزینه بالای 30 درصد تأمین می‌شود چرا که هزینه مالی صنعت بالای 30 درصد است و این امر قدرت رقابت‌پذیری را در تولیدکنندگان کاهش و باعث افزایش قیمت تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم با بیان اینکه باید ردیف اعتباری برای نقدینگی در تولید احیاء شود ابراز داشت: امیدواریم در دولت جدید ردیف نقدینگی احیاء شود و ما به جای 800 میلیارد تومان اعتبار قبل به 2 هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا بتوانیم بخشی از هزینه‌های مالی را تأمین کنیم و آن باید از طریق صندوق حمایت صورت گیرد.

*لزوم برخورداری از ساختار مدیریتی یکپارچه

وی به مشکل دیگر این صنعت را برشمرد و خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر در این صنعت موضوع اصلاح ساختارهاست و باید در نظر داشته باشیم که دو ساختار در صنعت طیور وجود دارد که یک ساختار مدیریتی حاکمیتی و دولتی و دیگری ساختار تولید است.

ترکاشوند در تشریح این دو ساختار اظهار داشت: این دو ساختار معیوب و ناقص است چرا که ساختار تولید یک ساختار جزیره‌ای، پراکنده و ناهماهنگ در حلقه‌های مختلف است و چنین ساختاری در جهان محکوم به شکست است.

وی گفت: باید تلاش کنیم یک ساختار مدیریتی و تولیدی یکپارچه داشته باشیم.

انتهای پیام/89024/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول