اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان تأکید کرد

ضرورت خدمات‌دهی فرهنگی به حاشیه‌نشین‌های گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان با بیان اینکه حاشیه‌نشین‌ها از فعالیت‌های فرهنگی در جامعه بی‌اطلاع هستند، ضرورت خدمات‌دهی فرهنگی به آنها را مورد تأکید قرار داد.

ضرورت خدمات‌دهی فرهنگی به حاشیه‌نشین‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی ظهر امروز در دومین جلسه کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه که در سالن اجتماعات کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: افراد مستقر در حاشیه شهرها شهروندان بی‌نام و نشانی هستند که نیاز به شناسایی و ساماندهی دارند.

وی با بیان اینکه این افراد مانند دیگر افراد جامعه حق استفاده از امکانات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را دارند، افزود: حاشیه‌نشین‌ها از فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه بی‌اطلاع هستند از این رو خدمات‌دهی به آنها ضرورت دارد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد: حاشیه‌نشین‌ها حتی اطلاعات فرهنگی نیز ندارند و بسیاری از معضلاتی که بین آنها بروز می‌کند از این بی‌اطلاعی نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته به حاشیه‌نشین‌ها با دیدی منفی نگاه می‌شد، اضافه کرد: این امر موجب بروز بسیاری از معضلات اجتماعی بوده است.

علی‌محمدی تصریح کرد: این مردم جمعیت و ظرفیت خوبی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی هستند که به حاشیه رانده شده‌اند.

وی بر همکاری سازمان‌ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی برای بیرون کشیدن حاشیه‌نشین‌ها از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب‌تر تأکید کرد.

*راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتالی در حاشیه شهرها

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز در جلسه مذکور از راه‌اندازی کتابخانه‌های دیجیتال در مناطق ویژه شهری استان خبر داد و گفت: تاکنون 58 درصد کتابخانه‌های مساجد گیلان در روستاها احداث شده است.

حجت‌الاسلام‌ سلیمان پور‌ابراهیم با بیان اینکه در سطح کشور 16 هزار کانون فرهنگی‌ هنری مساجد در حال فعالیت است، افزود: در گیلان 500 کتابخانه فعال در مساجد وجود دارد.

وی، 65 درصد کتابخانه‌های موجود را در بیش از 300 کانون فرهنگی ‌هنری مساجد روستاهای گیلان اعلام کرد.

پورابراهیم خاطرنشان کرد: برای اوقات فراغت تابستان نیز دو هزار کلاس آموزشی برای 40 هزار مخاطب در سطح مساجد استان برنامه‌ریزی شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اعزام دو تیم کارشناسی به مناطق حاشیه شهر در رشت، اظهار کرد: بیشترین پرسش‌هایی که حاشیه‌نشین‌ها پس از آگاه شدن از حضور کارشناسان بهزیستی در این مناطق می‌پرسند، درباره چگونگی مواجهه با اعتیاد همسر، تفاهم نداشتن زوجین، خشونت‌های خانگی، روش صحیح ارتباط با جوانان، دوستان و ... است.

فرحناز نوبخت با بیان اینکه تیم‌های سیار بهزیستی با سه خودرو در مناطق حاشیه شهر گشت می‌زنند، افزود: این تیم‌ها پاسخگوی مشکلات مردم هستند.

وی این ارتباطات را نیازمند توسعه و حضور مستمر در مناطق حاشیه شهر عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون اعزام تیم‌های سیار به دو منطقه صف‌سر و آب آسیاب رشت با موفقیت انجام شده است.

وی از همکاری نیروی انتظامی در این راستا قدردانی کرد.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول