اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی ایذه خبر داد

پیش‌بینی کشت 800 هکتاری برنج در ایذه

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه گفت: در سال‌جاری پیش‌بینی می‌‌شود حدود 800 هکتار کشت برنج، 300 هکتار کشت ماش و 85 هکتار کشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان داشته باشیم.

پیش‌بینی کشت 800 هکتاری برنج در ایذه

ایرج الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: امسال در شهرستان ایذه، در بخش صیفی‌جات 50 هکتار سطح اراضی زیرکشت هندوانه و خیار داریم.

وی افزود: همچنین 25 هکتار سطح زیرکشت سیر و پیاز و هفت هکتار گیاهان دارویی در شهرستان موجود است.

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه با بیان اینکه شهرستان ایذه بالاترین میزان سطح باغات را در استان شامل می‌شود، گفت: 185 هکتار باغات میوه نظیر انار، انجیر، انگور و زیتون موجود است.

وی همچنین عنوان کرد: 28 هزار و 500 هکتار  سطح زیرکشت گندم دیم در شهرستان موجود است که از این میزان 22 هزار هکتار برداشت و 6 هزار و 500 هکتار خسارت دیده است.

الماسی اضافه کرد: تاکنون حدود 14 هزار و 65 تن خرید تضمینی و توافقی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: 22 هزار و 500 هکتار سطح  زیرکشت جو داریم که از این میزان 21 هزار هکتار برداشت و یک هزار و 500 هکتار خسارت دیده است.

مدیر اداره جهادکشاورزی ایذه با اشاره به اینکه همچنین تاکنون 85 تن خرید رسمی جو در شهرستان صورت گرفته است، گفت: 135 هکتار سطح زیرکشت دانه‌های روغنی(کلزا) در شهرستان موجود است که 35 هکتار آن مورد برداشت و 10 تن و 350 کیلو خرید تضمینی صورت گرفته است. 

انتهای پیام/72001/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول