اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فوتبال:

سوء‌مدیریت مشکل اصلی مس در‌ نقل و انتقالات است

کارشناس فوتبال کرمان گفت: بزرگترین اشتباه مسئولان و مدیریت باشگاه مس ایجاد تغییرات وسیع در تیمی است که تا کسب سهمیه آسیا یک گام فاصله داشت.

سوء‌مدیریت مشکل اصلی مس در‌ نقل و انتقالات است

رضا عبدالرشیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان به نحوه عملکرد مدیریت باشگاه مس در فصل نقل و انتقالات را سراسر اشتباه و همراه با انتقادات فراوان دانست و اظهار داشت: اگر باشگاه مس در فصل نقل و انتقالات بهترین دروازه‌با‌ن‌ها، خط دفاع، خط هافبک و حمله را در اختیار گیرد، اشتباه بزرگی را انجام داده است.

وی ابراز داشت: این اقدام از نظر کارشناسان و اهالی فن خنده‌دار است، زیرا ایجاد تغییرات فراوان و از هم گسیخته شدن بهترین خط دفاع لیگ پس از تیم قهرمان یک اشتباه بزرگ و نابخشودنی است.

*شهبازی اگر توان مدیریتی داشت، باید تیم را حفظ می‌کرد

عبدالرشیدی افزود: چرا تیمی که تا یک قدمی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت به یک‌باره از هم پاشیده شد‌ در شرایط کنونی مسئولان و تصمیم‌گیرندگان یک تیم محلی نیز به خوبی از وضعیت فوتبال اطلاع دارند.

وی تصریح کرد: زمانی که تیم شما یک فصل خوب و موفق را پشت سر می‌گذارد، دلیلی برای ایجاد تغییرات غیر‌منطقی و بیش از اندازه در آن تیم وجود ندارد، این اشتباهات بزرگ قطعا در چند هفته ابتدایی لیگ گریبان تیم مس را می‌گیرد.

عبدالرشیدی عنوان کرد: تقوی سرمربی تیم نیز بر اساس روال عادی و معمول موجود در فوتبال ایران این مسائل را به ناهماهنگی بین بازیکنانش ارتباط می‌دهد، این اشتباهات تنها به دلیل ندانم کاری افرادی که تیم مس را برای این فصل از مسابقات آماده می‌کنند، رخ داده است.

*تیم‌های موفق کمترین تغییرات را دارند

سرمربی سابق تیم فوتبال مس شهربابک با بیان اینکه تیم‌های بزرگ و موفق فوتبال در دنیا‌، برای تداوم حرکت در مسیر موفقیت خود با کمترین تغییرات گام به مسابقات می‌گذارند، گفت: شهبازی می‌توانست از یک ماه قبل از پایان مسابقات مذاکرات اولیه را با بازیکنان تاثیر‌گذار تیمش آغاز کند. 

وی خاطر نشان کرد: وی به خوبی از عملکرد لوکا و محبوبیت این مربی در کرمان مطلع بود و باید با استفاده از تمام‌ ابزارش این مربی را در کرمان حفظ می‌کرد، تغییرات زیاد در تیم‌های فوتبال ما ناشی از عدم توانایی و آگاهی مدیران ورزشی ماست، مدیرانی که بسیاری از آنها بر اساس روابط انتخاب شده و در ادامه نیز با روابط و دوستی‌ها تصمیم‌گیری‌های خود را برای یک تیم اعمال می‌کنند.

*هفته‌های ابتدایی لیگ روزهای سخت شهبازی و تقوی است

وی بیان داشت‌: اگر تیم سال گذشته نتایج لازم را کسب نکرده بود، این حق برای شهبازی و دوستانش وجود داشت تا ترکیب و شاکله اصلی تیم را تغییر دهند، این باشگاه متعلق به مردم کرمان است، جوانان زیادی عواطف و احساساتشان را خرج این تیم می‌کنند، پس مسئولانی که عهده‌دار مسئولیتی در این باشگاه هستند باید به این مسئله توجه کنند.

عبدالرشیدی ابراز داشت: قطعا با ادامه این روال و  تغییرات فراوانی که در تیم ایجاد شده است، هفته‌های ابتدایی روزهای سختی برای شهبازی و کادر فنی مس است، این اشخاص اگر خواهان به یادگار ماندن نام نیک از خود هستند، باید به برخی مسائل مهم توجه بیشتری کنند، فضای فعلی حاکم در باشگاه مس فضای تک‌محوری و خود‌محوری است‌.

*هر فردی که به این باشگاه و مردم خیانت کرد، باید مجازات شود

عبدالرشیدی گفت: شهبازی باید پاسخ منطقی برای تغییرات صورت گرفته در تیم مس داشته باشد، وی اگر کمی منطقی‌تر عمل کرده بود، برای افزایش محبوبیتش در کرمان می‌توانست بوناچیچ را حفظ کند تا برگ برنده نقل و انتقالات مس را رو کرده باشد.

وی بیان داشت: شهبازی که مدعی توان مدیریتی است باید توضیحات قانع کننده‌ای برای تغییر کادر فنی تیم و سپردن نیمکت تیم ششم جدول به کادر تیم دهم جدول داشته باشد، اگر در این بین شخص یا افرادی با سوء‌مدیریت خود زمینه‌ساز ضعیف بسته شدن مس در این فصل از مسابقات باشند باید در کرمان محاکمه و مجازات شوند، زیرا خیانت بزرگی به فوتبال استان و جوانان کرده‌اند.

عبدالرشیدی گفت: این سوء‌مدیریت یک ضربه بزرگ بر پیکره باشگاه مس و فوتبال استان است که زحمات چند ساله اهالی فوتبال را به هدر می‌دهد.

*شهبازی عاقبت دچار شعار خودش شد

عبدالرشیدی با بیان اینکه شعار شهبازی از بدو ورود به باشگاه مس صرفه‌جویی و پرهیز از صرف مخارج کلان بود، ابراز داشت: وی اکنون دچار شعار خودش شده است، وقتی بازیکنان بزرگ و تاثیر‌گذار از نحوه قرار‌داد بستن باشگاه مس در فصل نقل و انتقالات مطلع شوند، هرگز با این ارقام به مس کرمان فکر نمی‌کنند، برای همین وی باید ناچارا بازیکنانی را در نقل و انتقالات جذب کند که با رقم‌های پرداختی وی همخوانی و همسویی داشته باشند و این به معنی از دست رفتن بازیکنان تاثیر‌گذار است.

عبدالرشیدی اذعان داشت: تاکنون بازیکنانی جذب تیم شده‌اند که طی چند سال اخیر ‌روزهای موفقی را نداشته‌‌ و نتوانسته‌اند حتی ترکیب ثابت تیم‌هایشان را برای چند هفته متوالی تجربه کنند.

وی عنوان کرد: از روز گذشته اخباری مبنی بر جذب ادینهو منتشر شده است در این زمینه نیز نکاتی حائز اهمیت است، این بازیکن دو سال از روزهای درخشانش فاصله داشته‌ و برای موفقیت در یک تیم حضور چند بازیکن اثر‌گذار و خوراک‌ساز در کنار وی نیاز است، اما وی به معنای واقعی یک بازیکن تاثیر‌گذار است باید در قالب یک تیم منسجم و هماهنگ انتظار و توقعات بالایی از این بازیکن داشت.

عبدالرشیدی تصریح کرد: اما سئوالی که در این بین در اذهان ایجاد می‌شود با توجه به شعار صرفه‌جویی‌ و پرهیز از ریخت و پاش رقم درخواستی این بازیکن چقدر است و آیا قرار است پول این بازیکن نیز به ریال پرداخت شود.

انتهای پیام/80011/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول