اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه تحقیقات برنج در مازندران:

6 رقم جدید برنج در مرحله ثبت قرار دارند

رئیس موسسه تحقیقات برنج در مازندران گفت: شش رقم جدید برنج در مازندران در مرحله ثبت قرار دارند.

6 رقم جدید برنج در مرحله ثبت قرار دارند

علی مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه موسسه تحقیقات برنج کشور در مازندران در زمینه توسعه ارقام برنج ایرانی تلاش می‌کند، اظهار داشت: در 52 سال فعالیت، این موسسه هر دو سال یک رقم جدید برنج معرفی شده است که به نظر می‌رسد این ارقام در طول سال‌ها بهبود خوبی در زمینه کشت برنج ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شش رقم جدید برنج ایرانی در مرحله ثبت قرار دارند، افزود: این امر نیاز به طی شدن مقررات کشوری در زمینه مدیریت زراعی دارد که باید سپری شود.

مومنی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم کیفیت برنج ایرانی را بهبود بخشیم، یادآور شد: امروز خطوطی در زمینه تولید ارقام جدید داریم که در سال‌های آینده معرفی می‌شوند و مسلما این ارقام دارای ویژگی‌هایی مانند عملکرد بیشتر و مقاومت بیشتر در مقابله با آفات و بیماری‌ها هستند.

رئیس موسسه تحقیقات برنج در مازندران با اعلام اینکه مهم این است که ارقام داخلی بتواند در برابر رقم‌های خارجی وارد شده رقابت کند، اظهار داشت: اگر امروز برنج با قیمت‌های واقعی ارز وارد شود این جنگ نابرابر از میان خواهد رفت.

مومنی با تاکید بر اینکه با سنجش نیاز واقعی نیاز به واردات نیز برطرف می‌شود، بیان داشت: برنج‌های ایرانی دارای آسودگی بهتری نسبت به ارقام خارجی هستند.

رئیس موسسه تحقیقات برنج در مازندران با اشاره به اینکه برنج‌های خارجی تراژنیک نیستند اما فرآیند تولید آنها نیز معلوم نیست، افزود: برنج‌های ایرانی کیفیت بسیار بهتری نسبت به این ارقام دارند.

وی با بیان اینکه برنج‌های خارجی به دلیل شرایط بهتر تولید و هزینه‌های کمتر در بازار رقابت می‌کنند، گفت: برای رقابت در بازار برنج باید سیاست‌های همه جانبه دیده شود.

مومنی با اعلام اینکه این موسسه بر روی موارد آلودگی برنج خارجی کار نکرده است، ادامه داد: اما این برنج‌ها ممکن است به آلودگی‌هایی مبتلا باشند که خطرات آن در درازمدت پیدا شود.

انتهای‌ پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول