اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و عمرانی شهردار قم:

تعریض انتهای بلوار جمهوری اسلامی در انتظار همکاری مالکان است

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: تعریض انتهای بلوار جمهوری اسلامی در انتظار همکاری مالکان برخی اراضی کشاورزی است.

تعریض انتهای بلوار جمهوری اسلامی در انتظار همکاری مالکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن بهشتی با اشاره به تعریض بلوار جمهوری اسلامی در سرتاسر این خیابان افزود: تنها قسمتی از این بلوار در انتهای آن، مقابل مخابرات باقی مانده است که هنوز مالکان آن برای واگذاری اراضی خود با شهرداری توافق نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این نقطه شهر از نقاط حادثه‌خیز شهر به حساب می‌آید، افزود: به دلیل عرض اندک خیابان در محل بلوار جمهوری اسلامی در مقابل مخابرات، شاهد حوادث ناگواری بر اثر برخورد وسایل نقلیه هستیم، به همین دلیل اهالی این منطقه خواهان ساماندهی و تعریض خیابان هستند.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم از مالکان اراضی کشاورزی مقابل مخابرات در بلوار جمهوری اسلامی خواست تا با مراجعه به شهرداری منطقه چهار نسبت به تعیین تکلیف و توافق با شهرداری در مورد اراضی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعمال مصوبه کمیسیون ماده 9 در مورد اراضی فرآیندی طولانی دارد، یادآور شد: در صورت عدم توافق میان شهرداری و مالکان شهرداری تعیین تکلیف در مورد این اراضی از طریق کمیسیون ماده 9 دنبال خواهد شد، اما این کار تبعاتی دارد به همین دلیل ما در پی آن هستیم که از طریق مذاکره این موضوع را حل و فصل کنیم. شهرداری حقوق قانونی شهروندان را نسبت به این اراضی پرداخت می‌کند.

بهشتی با اشاره به روند اجرای پل ابتدای بلوار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اجرای این پل نیز عدم توافق برخی از مالکان املاک واقع در طرح با شهرداری به منظور واگذاری اراضی است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با بیان اینکه شهرداری تمام حقوق مالکان شامل زمین، عرصه، اعیان و حق کسب و پیشه مالکان اراضی تجاری این نقطه را پرداخت می‌کند از آنان خواست تا با شهرداری وارد توافق شوند و املاک خود را به منظور اجرای پل جمهوری اسلامی به شهرداری واگذار کنند.

وی افزود: در صورتی که روند تملک این املاک به درازا بینجامد نخواهیم توانست در موعد مقرر این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

بهشتی با بیان اینکه اعتبار اختصاص ‌یافته به منظور تملک اراضی پل جمهوری اسلامی بیش از هزینه اجرای این پروژه است گفت: این پروژه خیابان‌های اصلی شهر را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی تملک املاک واقع در مسیر پروژه خیابان آیت‌الله روحانی حدفاصل میدان میرزای قمی تا بلوار 15 خرداد گفت: محل قرار گرفتن این اراضی تسطیح و زیرسازی شده است و امکان رفت و آمد خودروها در این نقطه وجود دارد، اما تملک باقی‌مانده اراضی ضروری است که امیدواریم با همکاری مردم اجرای این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از 400 پلاک در محل اجرای این پروژه قرار داشته است، ادامه داد: نقش خیابان در منطقه یک حدفاصل میان خیابان آیت‌الله طالقانی تا خیابان 15 خرداد مانند نقش پل جمهوری اسلامی میان بلوار محمد امین تا خیابان جواد الائمه(ع) در منطقه نیروگاه است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری مالکان، املاک باقی‌مانده در این طرح هرچه زودتر مورد توافق قرار گیرد و با پرداخت حقوق مالکان این پروژه هر چه زودتر به سرانجام برسد.

بهشتی افزود: با توجه به اینکه ادامه این پروژه به طرف جاده کمربندی از اراضی کشاورزی عبور می‌کند در مورد تملک اراضی فاز بعدی این پروژه با مشکل چندانی مواجه نخواهیم بود.

انتهای پیام/2258/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول