اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور:

210 مرکز فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور فعال هستند

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: تعداد 210 مرکز فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور فعال هستند.

210 مرکز فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، اکبر میرشکار در مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره اردوهای کمیته امداد استان یزد اظهار داشت: 210 مرکز فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور داریم که از این مراکز تعداد 100 مرکز به صورت کانون‌های فرهنگی دائم، 20 اردوگاه در نقاط مختلف کشور و 90 خوابگاه شبانه روزی دانش‌آموزی در طی سال با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، فعالیت می‌کنند و بیش از 200 هزار نفر از این مراکز بهره‌مند می شوند.

وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی در قالب‌های مختلفی به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد ارائه می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌های مهم حوزه فرهنگی آموزش، مهارت‌های زندگی و اصلاح سبک زندگی خانواده‌هاست و به صورت برنامه‌های آموزشی به صورت جمعی و فردی، مشاوره، برای دختران قبل و بعد از ازدواج و زنان سرپرست خانوار برگزار می‌شود و در این راستا در طی سال بیش از 700 هزار نفر در سطح کشور از این برنامه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: حدود 110 هزار دانشجو و 500 هزار دانش‌آموز از خدمات فرهنگی و تربیتی این نهاد استفاده می‌کنند.

میرشکار با اشاره به اینکه شعار اردوهای فرهنگی آموزشی کمیته امداد در سال جاری با عنوان مودت و مهربانی، دیانت، بصیرت، خود باوری و مهارت آموزی است، افزود: از ابتدای تیر ماه فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در سراسر کشور آغاز شد و تا سی‌ام شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در این راستا حدود 70 هزار نفر از جوانان و نوجوانان و خانواده آنان به اردوهای کمیته امداد اعزام می‌شوند.

وی در مورد کانون‌های فرهنگی، تربیتی نیز بیان داشت: به غیر از 100 کانون فرهنگی دائم که 20 هزار نفر عضو آن هستند، 502 کانون و پایگاه فصلی با همکاری آموزش و پرورش ایجاد شده و دانش‌آموزانی که در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ساکن هستند از این فضاها بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/2464/خ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول