اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه اول امسال صورت گرفت

جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد ریال کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد ساری

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری گفت: در سه ماه اول امسال 5 میلیارد و 144 میلیون و 590 هزار ریال صدقات در مرکز مازندران جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری بیش از 5 میلیارد ریال کمک‌های مردمی توسط کمیته امداد ساری

قنبر بریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه کل مددجویان کمیته امداد شهرستان ساری 25 هزار و 489 نفر هستند، اظهار داشت: این تعداد در قالب 13 هزار و 255 خانوار هستند.

وی افزود: در سه ماه اول امسال یک میلیارد و 897 میلیون و 389 هزار ریال به این مددجویان کمک مالی شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با اعلام اینکه کمیته امداد به عنوان یک نهاد فرهنگی اجتماعی در کنار برآورده کردن نیازهای مادی افرادی که مددجوی این نهاد هستند، برنامه‌های آموزشی نیز برای این افراد برگزار می‌کند، ادامه داد: آموزش خانواده به 313 نفر در طرح آموزش‌های دینی و فرهنگی، نوعروسان، بهداشت روان ویژه بانوان مطلقه، پیشگیری از اعتیاد، مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان و دانشجویان از موارد اجرایی آموزش‌های فرهنگی در سه ماه اول سال 92 بوده است.

وی از بهره‌مندی بیش از 7 هزار مددجو از بیمه درمانی خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن کامل این طرح نیاز به اعتبار داریم.

بریمانی با اشاره به اینکه در بخش عمرانی نیز برای 34 واحد مسکونی تعمیرات انجام شده است، گفت: در این بخش نیز 188 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری با بیان اینکه رویکرد کمیته امداد در سال‌های جاری به جای در پوشش گرفتن صرف و استفاده افراد از مستمری تغییر کرده است، اظهار داشت: ارائه تسهیلات اشتغال و خودکفا کردن مددجویان از اهداف کمیته امداد است.

وی یادآور شد: در سال جاری تاکنون 223 نفر از تسهیلات اشتغالزایی این نهاد به میزان 15 میلیارد و 280 میلیون ریال بهره‌مند شدند.

بریمانی با اشاره به اینکه برای استفاده درست و مفید از تسهیلات اخذ شده کمیته امداد طرح آموزش اشتغال افراد را نیز در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: 198 مددجوی کمیته امداد شهرستان ساری به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که در این بخش نیز 600 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اجرای طرح آموزش اشتغال برای 264 نفر و حرفه‌آموزی و استاد شاگردی برای 33 نفر را از دیگر اقدامات کمیته امداد شهرستان ساری برای توانمند‌سازی مددجویان این نهاد اعلام کرد و گفت: در این زمینه 5 میلیون و 144 هزار ریال هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ساری از ارائه تسهیلات به مددجویان این نهاد در سال‌جاری به میزان یک میلیارد و 925 میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: 233 نفر از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی در ادامه با اعلام اینکه در شهرستان ساری 77 هزار صندوق کوچک و بزرگ جمع‌آوری صدقات مستقر است، ابراز داشت: میزان کمک‌های دریافتی از این صندوق‌ها در سه ماه اول امسال 5 میلیارد و 144 میلیون و 590 هزار و 350 ریال بوده است.

بریمانی مشارکت‌های مردمی به کمیته امداد را محدود به صدقات ندانست و اظهار داشت: در بخش جمع‌آوری زکات نیز 408 میلیون ریال زکات محصولات کشاورزی توسط هشت زکات دهنده به صورت نقدی جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساری طرح اکرام ایتام را نیز یکی از طرح‌های این نهاد برای حل مشکلات ایتام با کمک خیران برشمرد و افزود: یک‌هزار و 52 یتیم در شهرستان ساری از حمایت‌های مادی و معنوی 4 هزار و 880 حامی برخوردار هستند که این حامیان در سه ماه اول سال‌جاری 2 میلیارد و 904 میلیون ریال به حساب ایتام واریز کردند.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول