اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین تاکید کرد

افزایش اختیارات قانونی در شوراهای اسلامی

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با حمایت نمایندگان مجلس باید اختیارات شوراها با هدف ارتقای عملکرد این نهاد مردمی افزایش یابد.

افزایش اختیارات قانونی در شوراهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلام‌حسین شیری در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با بیان اینکه عملکرد شوراهای اسلامی کشور مطلوب بوده است، اظهار داشت: باید اختیارات این نهاد مردمی با هدف ارتقای عملکرد و تحقق بهتر توسعه شهری افزایش یابد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تعیین قانون در مجلس نقش به‌سزایی در تحقق این هدف دارند و می‌توانند این موضوع را با جدیت در مجلس پیگیری کنند تا اختیارات شوراها در کشور افزایش یابد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه در شوراها تصمیم‌های مهم و حساسی گرفته می‌شود، اظهار داشت: برای انتخاب بهترین سیاست‌ها به وسیله این نهاد مردمی باید شرایطی از جمله دارا بودن سن خاص و سابقه اجرایی در مرحله تعیین صلاحیت نامزدها در نظر گرفته شود تا افراد مجرب و متخصص وارد این نهاد مردمی شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم شهر قزوین نیاز به فضاهای تفریحی و آرام دارند، بیان کرد: این امر موجب می‌شود تا منازلی یک طبقه در متراژ مناسب به صورت ویلایی برای متقاضیان احداث شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: با تحقق این امر نیازهای روحی شهروندان قزوینی تامین و درآمدزایی شهرداری قزوین ارتقا می‌یابد و از آن می‌تواند برای توسعه شهرنشینی استفاده کند.

وی با بیان اینکه رئیس شورای اسلامی شهر قزوین باید در کمیسیون ماده پنج عضو باشد، عنوان کرد: برای جلوگیری از تصمیم غیر کارشناسی در شهر و اتخاذ تصمیم همه جانبه، این مهم باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین با اشاره به اینکه چند برج بزرگ در مسیر پل طالقانی شهر قزوین احداث می‌شود، ابراز کرد: تحقق این اقدام موجب افزایش معضلات ترافیکی در سال‌های آینده در این شهر می‌شود که باید برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.

شیری با اشاره به اضافه شدن بیش از 15 روستا به شهر قزوین اظهار داشت: خدمات رسانی به این روستاها هزینه بسیار بالایی برای شهرداری دارد به همین دلیل باید تصمیم مناسبی برای نحوه خدمات‌رسانی به آنها اتخاذ شود‌.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بازنگری در برخی از حوزه‌های درآمدی شهرداری قزوین را خواستار شد و گفت: شهرداری قزوین باید برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی، تغییر رویکرد در ساخت واحدهای مسکونی و انتقال هزینه‌ها به کدهای درآمدی پایدار تصمیم‌های لازم را اتخاذ کند.

انتهای پیام/77009/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول