اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری جلسه امداد ساحلی 24 روز پس از آغاز طرح دریا در مازندران

جلسات امداد و نجات ساحلی در حالی با حضور مسئولان در مازندران برگزار ‌شد که حدود 24 روز از آغاز طرح دریا در مازندران گذشته است و در طی این روزها اتفاقات ناگواری در دریای خزر رخ داد.

برگزاری جلسه امداد ساحلی 24 روز پس از آغاز طرح دریا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، طرح امداد و نجات ساحلی پیش از ظهر امروز در حالی در مازندران با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان‌های گیلان، گلستان و مازندران برگزار شد که حدود 25 روز از فعالیت‌های طرح دریا در سه استان شمالی کشور می‌گذرد و تا به امروز بیش از 43 نفر در سواحل مازندران غرق شده‌اند.

محمد سروری معاون اورژانس کشور در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که آیا احساس نمی‌کنید که این جلسه باید زودتر برگزار می‌شد، بیان داشت: جلسات اصلی طرح امداد و نجات ساحلی در شمال کشور در وزارت کشور پیگیری شد و برگزاری این جلسات به منظور پیگیری مصوبات جلساتی است که در وزارت کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات این جلسه این بود که آیا استانداری‌ها برای سازمان‌های دخیل در طرح دریا جلساتی برگزار کرده‌اند یا خیر.

معاون اورژانس کشور ادامه داد: پیگیری دستورالعمل‌ها از یک ماه و نیم قبل صادر شد و این جلسه نیز در راستای برگزاری دستورالعمل‌ها اجرایی می‌شود.

در ادامه رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور نیز با اعلام اینکه جلسات امداد و نجات ساحلی هر ساله در یکی از استان‌های شمالی کشور پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این جلسه برای بررسی میزان پیشرفت کار و اینکه چه کمکی می‌توان برای ارائه خدمات مطلوب به استان‌های درگیر در حوادث دریا ارائه داد، برگزار شد.

 محمد طالبیان در ادامه بیان داشت: تعداد کمپ‌های امداد و نجات در سواحل مازندران 30 ایستگاه است که با وجود مشکلات بودجه‌ای که داشتیم تعداد کمپ‌ها کاهش پیدا نکرد.

وی تاکید کرد: هر چه تعداد پایگاه‌ها در سطح سواحل بیشتر باشد خدمات مطلوب‌تری می‌توان ارائه داد.

طالبیان درباره ایجاد اورژانس دریا در سواحل مازندران بیان داشت: متولی امداد و نجات در دریا سازمان بنادر و کشتیرانی است و این موضوع باید از جانب بنادر و کشتیرانی پیگیری شود.

این مسئول در ادامه تعداد ماموریت‌های انجام شده اورژانس در سطح دریای خزر را 2هزار و 186 ماموریت اعلام کرد که 143 مورد در گیلان و 49 ماموریت در مازندران انجام شد.

جلسه امداد و نجات در سواحل شمال کشور در پایان بنا به تشخیص معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد، ممکن است که تصمیم‌گیری اصلی در زمان عدم حضور رسانه‌ها اتخاذ شده باشد که پس از پایان جلسه و در مصاحبه‌هایی که انجام شد خبری از تصمیم‌گیری جدی برای ایجاد تغییر در خدمات‌دهی شنیده نشد.

انتهای پیام/86004/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول