اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری انجام می‌شود

تربیت 850 علاقه‌مند به قرآن در تویسرکان/ تربیت قرآنی 300 نفر

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان تعهد اوقاف و امور خیریه تویسرکان را در سال جاری برای تعلیم قرآن 850 نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته بیش از 300 نفر از این طرح بهره‌مند شدند.

تربیت 850 علاقه‌مند به قرآن در تویسرکان/ تربیت قرآنی 300 نفر

حجت الاسلام احمد‌رضا خزائی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه انس به کلام خداوند راه را برای انسان روشن و در تاریکی‌ها رهایی بخش اوست، اظهار داشت: اشاعه مضامین و مفاهیم قرآن در جامعه مستلزم وحدت و پیوند خانه و مدرسه است چراکه شاکله ذهنی کودک از سنین پایه شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که نور قرآن در آن گسترده باشد آن اجتماع پیشرفتی موفقیت‌آمیز دارد، بیان داشت: جریان‌بخشی آیات قرآن در بین آحاد مردم ناهنجاری‌ها را کاهش و روند رو به جلو اهداف و آرمان‌های این جامعه را تسریع می‌بخشد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان به اجرای مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و افزود: این طرح به دنبال رهنمودهای مقام معظم رهبری در فراگیری آموزش‌های قرآنی و تربیت نخبگان در این حوزه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سعی داریم بر اساس این طرح اهداف قرآنی را در جامعه پیاده‌سازی کنیم، گفت: بر همین اساس اداره اوقاف با دو مؤسسه نورالحکمه و نورالهدایه برای تشکیل کلاس‌های حفظ کلام خداوند در روستا‌های سیدشهاب، کندر، اشترمل، کهنوش، بوجان، شهرسرکان و منطقه سرابی تفاهمنا‌مه‌‌ای را منعقد کرده است.

حجت الاسلام خزایی از ثبت‌نام بیش از 300 نفر از علاقه‌مندان به حفظ کلام نور در دو مؤسسه نورالحکمه و نورالهدایه خبر داد و ابراز داشت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به صورت مستمر در سطح شهر و روستاهای تویسرکان با مربیان مجرب و متبحر  با آغاز برنامه در حال اجراست.

وی به اجرای این طرح در جوار بقاع و امامزاده‌ها تویسرکان اشاره کرد و گفت: حضور نسل نواجون و جوان در جوار این کانون‌های معنوی مسیر زندگی را برای مدیران آینده این مملکت با پشتوانه اصول و آموزه‌های الهی در حوزه فردی و اجتماعی شفاف می‌سازد و هدایتگر راه آنان می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان تعهد نهاد اوقاف و امور خیریه تویسرکان را در سال جاری برای جذب، تعلیم و آموزش مشتاقان به کلام‌الله مجید 850 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته بیش از 300 نفر از این طرح کامل بهره‌مند که در سال جاری برای این افراد گواهی پایان دوره صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی در چهار گروه حفظ جزء 30 ویژه سنین 7 تا 12، جزء 30 و یک رده سنی 13 تا 18، جزء 30 یک و دو مختص 19 سال به بالا و حفظ موضوعی قرآن کریم بدون محدویت سنی برگزار می‌شود.

خزایی با بیان اینکه همه می‌توانند از این طرح متعالی و ارزشی برای تقویت روحیه معنوی خود و جامعه بهره ببرند، اظهار داشت: اداره اوقاف و امور خیریه در هر نقطه شهرستان که تعداد قرآن‌آموزان به حد نصاب برسد کلاس تشکیل دهد.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول