اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

سوخت یورو 4 باید جایگزین یورو 2 شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلاینده است و سوخت یورو 4 باید به منظور کاهش آلاینده‌های این کلان‌شهر جایگزین سوخت یورو 2 شود.

سوخت یورو 4 باید جایگزین یورو 2 شود

کیومرث کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه محیط زیست متولی رسیدگی به مشکلات زیست محیطی است، اظهار کرد: تولید و توزیع بنزین یورو 4 به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اصفهان از مصوبه دولت برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه دولت برای تولید این بنزین در پایان سال 1390 ابلاغ شده است، اضافه کرد: اما این مصوبه براساس یک زمان‌بندی مشخص شده باید اجرا شود و در حال حاضر مصوبه دولت برای تولید و توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان اجرایی نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ضرورت استفاده از راهکار‌های مناسب به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی موجود در کلان‌شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلاینده است و سوخت یورو 4 باید به منظور کاهش آلاینده‌های این کلان‌شهر جایگزین سوخت یورو 2 شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک سیستم و دستگاه نظارتی است، ادامه داد: کاهش آلایندگی ناشی از بنزین یورو 4،  50 درصد کم‌تر از بنزین یورو 2 است و استفاده از بنزین یورو 4 در کلان‌شهر‌های موجود در سطح کشور از جمله اصفهان به منظور کاهش آلاینده‌های جوی ضرورت دارد.

کلانتری با اشاره به اینکه کیفیت سوخت یورو 4 بیشتر و میزان گوگرد این سوخت نسبت به سوخت یورو 2 کم‌تر است، تاکید کرد: در حال حاضر در کلان‌شهر اصفهان از سوخت یورو 2 استفاده می‌شود، اما سوخت یورو 4 باید هر چه سریع‌تر جایگزین این سوخت شود.

وی با تاکید بر اینکه سوخت یورو 4 باید در پالایشگاه تولید شود، افزود: احتمال دارد که این سوخت در پالایشگاه‌های دیگر موجود در سطح کشور تولید شود، اما شرکت پخش فراورده‌های نفتی باید این بنزین را توزیع کند.

انتهای پیام/63004/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول