اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر شوخی‌بردار نیست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر شوخی‌بردار نیست و اعضای شورای چهارم باید براساس صلاح و مصلحت شهر اعضای هیئت رئیسه شورای شهر را انتخاب کنند.

انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر شوخی‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با اشاره به آغاز فعالیت شورای چهارم یک ماه پس از آغاز فعالیت دولت آتی اظهار داشت: امیدواریم که شورای چهارم نیز همانند سال‌های گذشته در راستای توسعه، ارتقا و آبادانی شهر در بخش‌های مختلف گام بردارد.

*‌ میزان آب موجود در اصفهان محدود است

وی با اشاره به اینکه آب اصفهان محدود بوده و میزان آب موجود در اصفهان برای مصرف آشامیدن نیز محدود است، اضافه کرد: در گذشته نیز که آب در رودخانه زاینده‌رود باز شده، تنها به صورت مقطعی و برای کشت بهاره کشاورزان آب به جریان افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نبود آب در پشت سد زاینده‌رود واقعیتی انکار‌نا‌پذیر است، تصریح کرد: رئیس جمهور آینده باید با در دست داشتن کلید تدبیر خود در اصفهان حضور یابد و با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های شورا به مشکل آب زاینده‌رود رسیدگی کند.

*‌ دولت اختیارات لازم را برای اجرای بهشت‌آباد به شورای شهر بدهد

وی با بیان اینکه دولت باید اختیارات لازم را برای اجرای پروژه بهشت‌آباد به شورای شهر اصفهان بدهد، اضافه کرد: در صورت این موضوع شورای شهر طی مدت پنج سال با همکاری با مدیریت استان در راستای راه‌اندازی و بهره‌برداری از بهشت‌‌آباد اقدام می‌کند.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری نیز باید در راستای اجرای این پروژه همکاری کنند، تاکید کرد: این استان‌ها باید با همکاری با استان اصفهان درصدد رسیدگی و برطرف شدن مباحث و مشکلات بودجه‌ای این پروژه تلاش کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه تعرفه‌ها باید در صنعت تغییر پیدا کند، افزود: صنعت باید هزینه‌های مصرف آب زاینده‌رود را  پرداخت کند و از فروش آب‌بهای مصرفی صنعت بخشی از بودجه‌های این پروژه تأمین می‌شود و مسئولان باید از درآمد فروش آب اصفهان در راستای توسعه زاینده‌رود استفاده کنند.

*‌ وحدت ائتلاف‌های شورای چهارم اصفهان قطعی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ائتلاف‌ها و گروه‌های مختلف در شورای چهارم به صورت قطعی به وحدت می‌رسند، عنوان کرد: اصفهان از نظر اعضای شورای شهر بهترین شاکله را در کشور دارد و چهار ائتلاف در شورای چهارم اصفهان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌ها با قرار گرفتن در کنار یکدیگر و یک جمع‌بندی صحیح و اصولی به وحدت دست پیدا می‌کنند، ادامه داد: فعالیت شورای سوم تا شهریور ماه امسال ادامه دارد و انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر شوخی‌بردار نیست و اعضای شورای چهارم باید براساس صلاح و مصلحت شهر اعضای هیئت رئیسه شورای شهر را انتخاب کنند.

*‌ انتخاب شهردار یک کار عادی نیست

حاج‌رسولی‌ها با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار نیز یک کار عادی نیست، تصریح کرد: دولت نیز باید وزرای توانمند و اجرایی را برای هیئت خود انتخاب کند و در صورت عدم انتخاب وزاریی نا‌توان و غیر‌کاردان کلید دولت تدبیر می‌شکند.

این مسئول با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی باید در کنار یکدیگر و به صورت هماهنگ در سطح کشور فعالیت کنند، اضافه کرد: براساس قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی تصمیم‌گیرنده و دولت نیز مجری اجرای این تصمیمات است و رئیس جمهور منتخب عنوان کرده که در راستای مدیریت کشور از افراد توانمند و معتدل استفاده می‌کند.

*‌ دولت آتی به مشکلات شهر اصفهان توجه کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه 40 آیتم را به عنوان مباحث شهری اصفهان نوشته‌ام و این آیتم‌ها را به رئیس جمهور منتخب ارائه می‌دهم تا دولت آتی در راستای رسیدگی به این مباحث اقدامات لازم را انجام بدهد، تاکید کرد: شورا‌ها در آینده باید به مباحث بهداشت، بهزیستی، آب، برق و گاز و مباحث مختلف شهر تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه طی روز‌های گذشته 32 نفر از نمایندگان مجلس لایحه‌ای را مبنی بر آغاز زود‌تر فعالیت چهارمین شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها به مجلش شورای اسلامی ارائه دادند، اذعان داشت: اما این لایحه آرای لازم را کسب نکرد و شورای چهارم یک ماه پس از استقرار دولت آتی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/63004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول