اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیلم/ تظاهرات هزاران بحرینی در اعتراض به ادامه سرکوبگری رژیم آل‌خلیفه

هزاران نفر از مردم بحرین روز گذشته با حضور در خیابان‌ها به ادامه بازداشت فعالان سیاسی و سرکوبگری رژیم آل‌خلیفه، اعتراض کردند.

فیلم/ تظاهرات هزاران بحرینی در اعتراض به ادامه سرکوبگری رژیم آل‌خلیفه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل «روسیا الیوم»، هزاران بحرینی روز گذشته در اعتراض به ادامه بازداشت فعالان و مخالفان حکومت تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان تأکید کرد که هزاران زن و مرد بحرینی در این تظاهرات در منطقه شیعه نشین «ستره» در شرق منامه شرکت کردند و تصاویر فعالان دربند معارضان را بالای سر بردند.

 

 

معترضان همچنین تأکید کردند که از شکنجه و بازداشت ترسی ندارند و به جنبش خود تا پیروزی ادامه خواهند داد، آنها همچنین از «خلیفه بن سلمان» نخست وزیر و عموی پادشاه بحرین خواستند که از قدرت کناره گیری کند.

اخیرا گزارش هایی منتشر شده بود که تئوریسین های طرح انتقال قدرت در قطر به دنبال اجرای این الگو در بحرین نیز هستند و از تنها نخست وزیر تاریخ این کشور خواسته بودند که از قدرت کناره گیری کند که او با این طرح مخالفت کرده بود.

معترضان بحرینی در بیانیه‌ای ادامه دستگیری معارضان را محکوم کردند و افزودند: ادامه حمله به خانه‌های معترضان و دستگیری‌ و هتک حرمت آنها نشان می‌دهد که فضای امنیتی که ثبات کشور را در چند سال گذشته بر هم زده است همچنان وجود دارد و با ایجاد فضای رعب و وحشت می‌خواهد شهروندان را برای پیگیری حقوق دموکراتیک خود مجازات کند.

مردم بحرین همچنین تأکید کردند که به جنبش، تا محقق شدن حقوق قانونی خود که خواسته اغلب مردم این کشور است ادامه خواند داد.

مردم بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی انقلاب مردمی و مسالمت آمیز خود را برای دستیابی به دموکراسی، عدالت و اصلاحات سیاسی آغاز کردند که با موج سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی رژیم سعودی روبرو شد.

در جریان این سرکوبگری تاکنون صدها نفر شهید، بازداشت یا شکنجه شده‌اند و احکام سنگین زندان برای فعالان و مخالفان صادر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول