اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ملاقات نماینده ویژه اتحادیه اروپا با زندانیان سیاسی بحرینی

نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا موفق شد تا برخی از زندانیان سیاسی در بحرین ملاقات کند.

ملاقات نماینده ویژه اتحادیه اروپا با زندانیان سیاسی بحرینی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، استافروس لامبریندیس نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا درصفحه خود در یکی از پایگاههای اجتماعی در اینترنت نوشت که موفق شده است روز پنجشنبه 27 ژوئن جاری از زندان "جو" در بحرین بازداست کرده و با افرادی که به علت فعالیت‌های سیاسی در زندان هستند ملاقات و با آنها گفت‌وگو کند.

لامبرینیدس پیش از این با وزاری کشور، دادگستری، حقوق بشر و اطلاع رسانی و نمایندگان مجلس، تشکل مجمع وحدت ملی و جمعیت وفاق ملی اسلامی و موسسه ملی حقوق بشر و دفتر تظلم خواهی و تعدادی از وکلای بین المللی به همراه شخصیت های تاثیر گذار در بحرین ملاقات کرده بود.

لامبرینیدس گفت که وی بر اهمیت گفت‌وگوی ملی، بازخواست مسئولان ناقض حقوق بشر، آزادی بازداشت شدگان به دلایل مرتبط با حقوق بشر و تلاش در راستای تقویت آشتی ملی تاکید کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا خشونت را محکوم می‌کند اما با قدرت از حق تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان و همه حقوق بشر اساسی در سراسر جهان بدون استثناء دفاع می‌کند.

دیدار لامبرینیدس پیش از برگزاری نشست امروز مسئولان اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس برای تهیه مقدمات بیست و سومین نشست وزاری خارجیه اتحادیه اروپا و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس صورت گرفت. این نشست وزاری قرار است فردا یکشنبه در بحرین آغاز بکار کند.

بحرین از سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی است. رژیم بحرین با همدستی رژیم سعودی تظاهرات مسالمت آمیز مردمی را با خشونت سرکوب کرده است.

در جریان این سرکوبگری، شماری از معترضان شهید، تعدادی زخمی و بازداشت شده و برخی نیز شکنجه و به زندان‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول