اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 روز گذشته صورت گرفت

دستگیری 45 شکارچی متخلف در فارس

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: با تلاش و کوشش نیروهای یگان حفاظت اداره کل محیط زیست فارس در 10 روز گذشته 45 شکارچی متخلف در این استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری 45 شکارچی متخلف در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان فارس، کامران اسلاملو اظهار داشت: از این متخلفان 28 اسلحه که دو قبضه آن ،غیرمجاز گزارش شده است، کشف و ضبط شد.

وی افزود: این عملیات در شهرستان‌های لامرد، بوانات، لار، فیروزآباد، مرودشت، اقلید،کازرون، ماله‌گاله، داراب، قیر، فراشبند و ارژن و گشت سیار این اداره کل صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: از این متخلفان لاشه سه کل و دو میش وحشی، دو کل زنده، 37 لاشه پرندگان وحشی شامل کبک، دراج، کبوتر وحشی، تیهو، قمری و 38 پرنده زنده‌گیری شده کبک، بلدرچین، مرغ مینا، طرقه و سهره کشف و ضبط شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین 415 ماهی صید شده غیرمجاز و 2 هزار و 200 متر تور ماهی‌گیری غیرمجاز نیز از این متخلفان کشف و ضبط شد.

اسلالملو اضافه کرد: به طور کلی قوچ و میش از نظر ارزش حفاظتی جزو گونه‌های حمایت شده محسوب شده و گونه نر قوچ و ماده میش نامیده می‌شود که مایه تاسف است برخی از شکارچیان در این فصل که فصل بارداری این‌ گونه است بدون توجه به این مسئله مهم و آثار و پیامدهای آن به شکار آن می‌پردازند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس  با بیان اینکه قوچ و میش در تمام مناطق این استان پراکنش دارد و در مکان‌های تپه ماهوری زیست می‌کنند، تصریح کرد: امروزه با توجه به تخریب زیستگاه این گونه و نیز شکار بی‌رویه، تعداد آن رو به کاهش است که این اداره کل همچنان به حفاظت از این گونه حمایت شده می‌پردازد و جریمه ضرر و زیان یک قوچ یا میش 6 میلیون و 400 هزار ریال است.

اسلاملو با بیان این که لاشه تعدادی پرنده کبک و سهره نیز در میان این پرندگان بوده گفت: کبک پرنده‌ای زیبا، آرام و وحشی محسوب می‌شود که در بسیاری از دشت‌ها، دامنه‌ها و کوهپایه‌ها پراکنده ‌است.

وی همچنین ابراز داشت: در مناطق کوهستانی این استان با توجه به بارش برف، بسیاری از این پرندگان به دامنه کوه‌ها پناه می‌برند و شکارچیان غیرمجاز با سوء استفاده از این موقعیت مبادرت به شکار آنها می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه این اداره کل از طرح‌های تکثیر و پرورش پستانداران و پرندگان طبق قانون و مقررات حمایت می‌کند، بیان کرد: در سال‌های اخیر طرح‌های این‌چنینی در این استان راه‌اندازی شده و چند واحد تکثیر و پرورش قوچ و میش و کبک راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/‌2448/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول