اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

اجرای دقیق قانون گام مهمی در تسهیل فضای کسب و کار است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان گفت: اجرای دقیق قوانین در فعالیت اقتصادی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری، گامی مهم در تسهیل فضای کسب و کار است.

اجرای دقیق قانون گام مهمی در تسهیل فضای کسب و کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش‌تابان بعد از ظهر امروز در دومین جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت در استانداری گیلان فضای کسب و کار را عوامل موثر بر عملکرد واحدهای اقتصادی مانند کیفیت دستگاه‌های حاکمیت، ثبات قوانین و مقررات و... عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تغییر دادن این عوامل فراتر از اختیارات و قدرت مدیران بنگاه‌های اقتصادی است، اظهار کرد: شناخت و بررسی فضای کسب و کار مقدم بر تجزیه و تحلیل کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی است.

این مسئول کسب و کار را به معنای تولید، خرید و فروش کالا یا عرضه خدمات به منظور به دست آوردن سود دانست.

وی با اشاره به انواع مختلف کسب و کار تصریح کرد: کسب و کار خانگی، خانوادگی، روستایی، اینترنتی، کسب و کار کوچک، متوسط و بزرگ، عوامل کسب و کار را شامل می‌شود.

تیزهوش‌تابان، با اشاره به اینکه هر کسب و کاری از زمان شکل‌گیری تا انحلال کامل چرخه‌ای را طی می‌کند، تصریح کرد: در هر مرحله طبق قوانین و مقررات موجود برای آغاز و تداوم فعالیت خود متحمل هزینه‌های مختلف و صرف زمان می‌شود.

به گفته وی، معیارهایی که بانک جهانی برای اندازه‌گیری سنجش سهولت آغاز و تداوم کسب و کار در نظر می‌گیرد بیانگر فضای کسب و کار در آن کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان، عوامل موثر بر فضای کسب و کار را برشمرد و تصریح کرد: برای موفقیت اقتصاد بازار و توانمندسازی بخش خصوصی که در سایه دو رویکرد مهم «بهبود فضای کسب و کار» و «خصوصی‌سازی» که از دهه 1980 دوباره مورد توجه قرار گرفته است، نهادها و ساز و کارهای ایجاد شده نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی کاهش زمان و هزینه راه‌اندازی و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و ساده‌سازی و تضمین اجرای دقیق و عادلانه قوانین برای آماده کردن بستر مناسب فعالیت اقتصادی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذار و... را از جمله گام‌های موثر در تسهیل کسب و کار عنوان کرد.

به گزارش فارس، موضوع اجرای بخشنامه ابطالی توسط سازمان تامین اجتماعی در شورای گفت‌وگوی مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول