اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیگارو خبر داد

تلاش حزب سلفی «النور» برای قبضه کردن قدرت در مصر

یک روزنامه فرانسوی از تلاش حزب سلفی النور برای قبضه کردن قدرت در مصر خبر داد.

تلاش حزب سلفی «النور» برای قبضه کردن قدرت در مصر

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه فیگارو فرانسه خبر داد که حزب ‌النور همزمان با افزایش فشارها علیه دولت محمد مرسی و اخوان‌المسلمین، به دنبال این است که در دوره «بعد از طوفان» با اتخاذ آنچه مواضع عملگرایانه نامیده شد، به عنوان جانشین اخوان وارد عرصه سیاسی مصر شود و قدرت را به دست بگیرد.

بنا بر این گزارش، النور تلاش دارد که در فضای پس از طوفان در مصر به عنوان آلترناتیو جریان‌های اسلام‌گرا و رهبر گروه‌ها و احزاب اسلامی مصر وارد عرصه سیاسی این کشور شود.

این روزنامه فرانسوی با بیان اینکه اسلام بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ و هویت مصری‌ها است، تاکید می‌کند که اخوان به دلیل ارتکاب به اشتباهات متعدد و تقسیم کشور به دو گروه طرفداران و مخالفانش به جای اصلاح وضعیت معیشتی و حل مشکلات، برخی از هواداران خود را از دست داده است.

سلفی‌ها در شرایط فعلی با اتخاذ موضع بینابین در میان نزاع اخوان و با «جبهه نجات»؛ در حالی که متحد حزب حاکم هستند، به انتقادات صریح علیه دولت به دلیل اعمال آنچه قبضه کردن قدرت می‌نامند، می‌پردازد.

فیگارو با اشاره به آنچه عملگرایی حزب‌ النور خواند تاکید می‌کند که این حزب به شدت در مناطق فقیرنشین قاهره فعال است و به دنبال جذب نیروهای جوان است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول