اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

تصمیمات محفلی از کارشناسی بودن فعالیت‌های شورا جلوگیری می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اتخاذ تصمیمات محفلی و هیئتی در شورای شهر از اعمال نظرات کارشناسی در راستای مدیریت شهری جلوگیری می‌کند و مصوبات شورای سوم جنبه محفلی داشته است.

تصمیمات محفلی از کارشناسی بودن فعالیت‌های شورا جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فتح‌الله معین ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه  در شورای چهارم هیچ یک از ائتلاف‌ها و گروه‌ها اکثریت لازم را کسب نکرده‌اند، اظهار کرد: هریک از این گروه‌ها نیازمند ائتلاف با گروه‌ها و افراد دیگر هستند تا اکثریت لازم را در شورا کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که شرایط فعلی حاکم بر جامعه چه در دولت و چه در شورای شهر این موضوع را نشان می‌دهد که ایجاد تغییراتی اساسی در هیئت رئیسه شورا ضرورت دارد، اضافه کرد: درصد بالایی از منتخبان شورای چهارم که آرای بسیاری را کسب کرده از افراد جدید هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه این موضوع نشانه این است که مردم نیز در انتظار ایجاد تغییر و تحولاتی در شورای شهر هستند، تصریح کرد: درصدد ایجاد تغییر و تحولاتی در شورای شهر اصفهان هستیم و به عنوان یکی از اعضای شورای سوم انتقادات بسیاری به عملکرد شورای سوم وارد است.

وی با بیان اینکه شورای سوم قدرت تعامل با دستگاه‌های اجرایی را نداشته است، ادامه داد: به دنبال این موضوع شاهد فرصت‌سوزی‌های متعددی در شهر اصفهان بودیم و به سرانجام نرسیدن وضعیت مترو نمونه بارز این موضوع تلقی می‌شود.

معین با اشاره به اینکه هنوز اجازه ساخت و ساز‌ها وسائل عبور مترو از چهارباغ اصفهان صادر نشده است، تأکید کرد: خط دوم مترو به دلیل عدم مؤافقت سازمان میراث فرهنگی و عدم رفع مسائل فی مابین شهرداری و میراث فرهنگی اجرایی نشده است.

وی با تأکید بر اینکه میلیارد‌ها تومان اعتباری که با تعامل بیشتر با نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی می‌توانستیم با فروش اوراق مشارکت برای مترو عملیاتی کنیم، عملیاتی نشد، افزود: برای حفظ منافع مردم در سطح شهر نیازمند تعامل همه‌جانبه و جدی در ارتباط با امور شهر با سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیئت رئیسه شورای شهر اصفهان نیاز به تغییر جدی دارد، گفت: عملکرد شورای سوم نشان داده که این شورا هیچ تعاملی را با سایر دستگاه‌های اجرایی نداشته است و امیدواریم که تغییراتی اساسی در شورای چهارم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش گروه‌های مختلف برای افزایش تعامل با سایر افراد امری طبیعی است، اظهار کرد: اصل این موضوع امر نا‌پسندی نیست، اما در حال حاضر مباحثی در شهر به گوش می‌رسد که برخی از این گروه‌ها با استفاده از تهدید و تشویق درصدد جذب سایر افراد به گروه‌های خود هستند.

معین با تأکید بر اینکه این موضوع بر خلاف اخلاف و مصالح عمومی است، ادامه داد: اعضای شورای شهر باید از بروز چنین مسائلی در شهر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه اتخاذ تصمیمات محفلی و هیئتی در شورای شهر از اعمال نظرات کارشناسی در راستای مدیریت شهری جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: در شورای سوم برخی از مصوبات پیش از تصویب در جلسه علنی از سوی برخی از اعضای شورا تصویب شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه انتخاب شهردار باید در یک پروسه زمانی مناسب انجام شود، اضافه کرد: شاید شخصیت‌های مختلفی برای نشستن بر کرسی شهرداری اصفهان مطرح باشند و توانمندی‌ها و ویژگی‌های این شخصیت‌ها باید در یک فضای آزاد مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رانت بسیار بالایی به روزنامه اصفهان زیبا داده می‌شود، تاکید کرد: براساس یک حساب سر‌انگشتی این روزنامه روزانه سه میلیون تومان رانت دریافت می‌کند و سایر دستگاه‌های خبری شهرداری نیز با بودجه‌های بیت‌المال اداره می‌شوند.

معین افزود: این رسانه‌‌ها بیشتر برای انجام تبلیغاتی برای شهرداری در سطح شهر فعالیت می‌کنند و مسئولان شهر باید به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/63004/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول