اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ثروتی:

دریافت حق بیمه پروانه ساختمانی غیر قانونی است

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دریافت هرگونه حق بیمه در زمان صدور پروانه ساختمانی غیر قانونی است.

دریافت حق بیمه پروانه ساختمانی غیر قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، موسی‌الرضا ثروتی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد عدم دریافت حق بیمه کارگران ساختمانی، دریافت هرگونه حق بیمه در مناطق شهری و روستایی را خلاف قانون دانست.

وی با بیان اینکه این مصوبه از ابتدای تیرماه امسال قابلیت اجرا دارد، تصریح کرد: البته برخی اخبار حاکی از دریافت حق بیمه از سوی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به بهانه عدم ابلاغ این مصوبه مجلس بوده که این موضوع قابلیت پیگیری و شکایت را دارد.

به گفته ثروتی، بر اساس این مصوبه عدم دریافت حق بیمه در زمانی که پروانه ساختمانی توسط شهرداری و یا دهیاری‌ها صادر شده در قانون بودجه امسال پیش بینی شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این راستا نباید دستگاه‌های مرتبط مردم را برای پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی به تأمین اجتماعی معرفی کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از این در ازای هر متر مربع ساخت و ساز واحدهای مسکونی به منظور صدور پروانه 150 هزار ریال از مردم حق بیمه دریافت می‌شد، خاطرنشان کرد: با مصوبه توقف دریافت حق بیمه واحدهای مسکونی عملاً این موضوع متوقف و منتفی شده است.

* رئیس جمهور منتخب در انتصابات شایسته سالار باشد

ثروتی همچنین بر شایسته سالاری در انتصابات از سوی رئیس جمهور منتخب دولت یازدهم تاکید کرد.

وی داشتن تجربه اجرایی در انتصابات را یک اصل مهم خواند و گفت: صرف داشتن تجربه سیاسی برای مدیریت‌ها کافی نیست و باید افرادی توانمند و دارای سابقه اجرایی در مدیریت‌ها استفاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از نیروهای بومی در انتصابات جدید را ضروری خواند و گفت: با توجه به شناختی که نیروهای بومی از شرایط استان داشته،‌ از این رو انتصاب افراد باتجربه برای مدیریت اقدامی شایسته است.

وی یکی از آسیب‌ها در روند توسعه استان را به‌کارگیری نیروهای صفر کیلومتر و ضعیف در مسئولیت‌ها عنوان کرد و افزود: این مهم برای خراسان شمالی یک آفت است.

* استاندار باتجربه و کارآمد برای خراسان شمالی انتخاب شود

ثروتی همچنین خواستار انتصاب استانداری با تجربه و کارآمد برای استان خراسان شمالی در دولت یازدهم شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور منتخب یک استاندار با ویژگی‌های کامل و جامع برای استان انتخاب کند، گفت: البته در کنار آن ثبات مدیریت استانداری نیز ضروری است زیرا خراسان شمالی بیشترین تغییر استانداران را تجربه کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی مدت تاسیس خراسان شمالی، این استان هفت استاندار به خود دیده، گفت:‌ البته برخی از استانداران ضعیف و ناکارآمد بوده‌اند.

ثروتی با اشاره به پایین بودن شاخص‌های توسعه در استان اظهار امیدواری کرد تا با انتصاب نیروهای قوی و کارآمد در دولت جدید شاخص‌ها ارتقا یابد.

انتهای پیام/63002/س40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول