اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال‌های اخیر

479 هکتار جنگلکاری در همدان انجام شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان گفت: طی سال‌های اخیر در راستای حفاظت از منابع طبیعی، در سطح 479 هکتار جنگلکاری در همدان انجام شد.

479 هکتار جنگلکاری در همدان انجام شد

رضا الوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: شهرستان همدان با مساحت 279 هزار هکتار دارای 128 هزار و 840 هکتار اراضی ملی (مراتع) است.

وی افزود: مراتع شهرستان از لحاظ کیفیت به سه دسته تقسیم می‌شوند که مراتع درجه یک شهرستان شامل 9 هزار و 768 هکتار است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان تصریح کرد: مراتع درجه 2 شهرستان 48 هزار و 348 هکتار مساحت و مراتع درجه 3 نیز 70 هزار و 724 هکتار مساحت را در بر می‌گیرد.

به گفته وی تعداد دام موجود در سطح شهرستان 267 هزار و 789 رأس است که از این مراتع تعلیف می‌کنند در حالی که ظرفیت مجاز و قابل بهره‌برداری اصولی از مراتع شهرستان 84 هزار و 27 رأس دام است.

الوندی ابراز داشت: با توجه به روند تخریبی منابع طبیعی و خشکسالی‌های اخیر، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در راستای جلوگیری از این امر و حفاظت از منابع طبیعی با جدیت بیشتری وارد کار شده است.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات ما در این زمینه جنگل‌کاری در سطح 479 هکتار طی سال‌های گذشته بوده که امسال نیز مراقبت و نگهداری از این عرصه‌ها را برعهده داریم.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان داشت: از دیگر اقدامات ما در راستای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان اطفاء حریق است.

وی اضافه کرد:‌ در این راستا نیز از اواسط خرداد ماه اقدام به برقراری کشیک‌ اطفاء حریق برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی مراتع کرده‌ایم.

الوندی یادآور شد: از همشهریان عزیز درخواست می‌شود تا در مراجعه به طبیعت ضمن مراقبت از گونه‌های گیاهی موجود در مراتع از هر اقدام که منجر به آتش‌سوزی مراتع می‌شود خودداری کنند.

وی بیان داشت:‌ در راستای شناسایی و ترغیب نمونه‌های منابع طبیعی با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان کارگروه تولیدی و اقتصادی کشاورزی با حضور فرماندار و بخشداران تشکیل شد از نمونه‌های منابع طبیعی تقدیر شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان همدان خاطرنشان کرد: اصغر مفتون در سطح سه هکتار از روستای امزاجرد به عنوان صنوبرکار، آقای عباس موسیوند به لحاظ انجام و مشارکت در عملیات بیولوژیک آبخیزداری از روستای ارزانفود به عنوان آبخیزدار نمونه و ابراهیم رضایی نیز به عنوان مرتعدار نمونه شهرستان از روستای عربلو معرفی شدند که با اهدای لوح و جوایزی از آنان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول