اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

نجات دریاچه ارومیه یک وظیفه تعبدی است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حفظ محیط زیست و نجات دریاچه ارومیه به عنوان یک وظیفه تعبدی بر دوش مردم قرار دارد.

نجات دریاچه ارومیه یک وظیفه تعبدی است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نجات دریاچه ارومیه و کمک به احیای آن نه‌تنها وظیفه قانونی بلکه وظیفه تعبدی ما است، زیرا محیط زیست یک ثروت خدادادی بوده و به عنوان یک امانت به انسان سپرده شده است.

وی ادامه داد: محیط زیست متعلق به همه مردم است، پس باید در راستای حفاظت و مراقبت از آن اقدام کنیم، نباید چنین تصوری شکل گیرد که این دریاچه یا هر زیستگاه طبیعی دیگر متعلق به شهر دیگر است، بلکه ما ملتی متحد و یکپارچه هستیم، که از ثروت‌های طبیعی‌مان باید به صورت مشترک نگهداری کنیم.

وی به نام‌گذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اشاره کرد و بیان داشت: ملت ما در سه ماه نخست سال جاری برای عملیاتی کردن آرمان حماسه سیاسی موفق شدند، از این‌رو می‌توان با احیای دریاچه ارومیه و کمک به صنعت گردشگری استان در زمینه حماسه اقتصادی به خوبی درخشید.

امام جمعه شاهین‌دژ اضافه کرد: سزاوار نیست منابع طبیعی، محیط زیست و فضاهای سبز اعم از طبیعی و خدادادی یا مصنوعی را به خاطر منافع شخصی و مادی از بین ببریم، زیرا این منابع غنی طبیعی به عنوان امانت در  اختیار ما هستند و باید به دست نسل‌های آینده برسد.

باقری ادامه داد: امروز ما یک نعمت خدادادی داریم که دریاچه ارومیه بوده و موجودات زنده در آن زندگی می‌کنند، پس باید برای حفظ و نجات آن، همه مردم استان کمر همت ببندند و از هیچ اقدامی ولو به اندازه ذره‌ای دریغ نکنند، نخستین وظیفه مردم در این زمینه قوی کردن ارتباط با خداوند و خواستن افزایش نزولات جوی و باران رحمت الهی است.

وی افزود: ما باید از خداوند متعال بخواهیم نعمت باران و رحمت خود را بر ما نازل کند و قبل از آنکه به باروری ابرها فکر کنیم، باید ارتباط مستقیم با خداوند متعال را درک کنیم.

امام جمعه شاهین‌دژ لزوم به کارگیری دانش متخصصان را در این زمینه، مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نخست باید سرمایه‌گذاری کرده و زمین‌های کشاورزی را از غرق آبی نجات داد، همچنین باید از تکنولوژی روز اعم از آبیاری قطره‌ای و بارانی استفاده شود.

باقری ادامه داد: با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، می‌توانیم زندگی سرشار از شادابی را برای هم‌وطنان به وجود آوریم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول