اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی گیلان:

دستگاه‌های متخلف گیلان لیست سیاه می‌گیرند

مدیرکل بازرسی و نظارت گیلان از اجرای قانون سلامت اداری امسال در تمام دستگاه‌های این استان خبر داد و گفت: در صورت تخلفات اداری لیست سیاه برای دستگاه متخلف تهیه و از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌شود.

دستگاه‌های متخلف گیلان لیست سیاه می‌گیرند

سید حمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه بازرسی سلامت اداری یکی از مهم‌ترین اقدام‌های سازمان در سال جاری است، اظهار کرد: شورای دستگاه نظارتی در همین راستا در کشور ایجاد شد.

وی با بیان اینکه روسای دستگاه‌های ناظر استان‌ها عضو این شورا هستند، افزود: قانون سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری در این شورا تصویب شد و از شهریور امسال تمام دستگاه‌ها بازرسی می‌شوند.

این مسئول شاخص ارزیابی دستگاه‌ها را سلامت اداری ذکر کرد و گفت: شورا این شاخص را اندازه‌گیری می‌کند و سپس نتیجه آن اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

وی با بیان اینکه قانون نظام سلامت اداری برای دستگاه‌ها تشریح می‌شود، اذعان کرد: در این قانون به موضوع فرار مالیاتی، عدم بازپرداخت تسهیلات بانکی و... مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد.

حسینی با تصریح بر اینکه در صورت تخلفات اداری لیست سیاه برای دستگاه متخلف تهیه می‌شود، خاطرنشان کرد: با تهیه لیست سیاه در هر اداره و دستگاه، مدیران از برخی حقوق اجتماعی محروم می‌شوند.

وی درباره تشکیل شورای نظارتی دستگاه‌های گیلان در بازرسی استان یادآور شد: این شورا سال گذشته 20 جلسه برگزار کرد و 120 مصوبه داشت.

مدیرکل بازرسی گیلان بازدید و نظارت از پروژه‌های در دست اجرای استان مانند سد پلرود، سد شهر بیجار، راه‌آهن و... را از جمله اقدام‌های شورای مذکور عنوان کرد.

وی از برگزاری دوره‌های کارگاهی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان در زمینه شناسایی نقاط ضعف و قوت استان و ارائه راهکارهای مناسب خبر داد.

حسینی با اشاره به ضرورت اجرای دوره‌های آموزشی برای مدیران، متذکر شد: اطلاع‌رسانی به موقع از بسیاری تخلفات اداری و کیفری به خاطر اشراف نداشتن مدیران بر قوانین و مقررات جلوگیری می‌کند.

وی بررسی راهکارهای امنیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و حمایت از فعالان اقتصادی در سال جاری را از دیگر برنامه‌های بازرسی گیلان در سال جاری ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول