اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به باباکلان مطرح شد

قول‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهالی روستای باباکلان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با پیشنهاد انتقال آب زودخانه زهره به باباکلان به شدت موافق هستم و قول می‌دهم در جلسه کارگروه کشاورزی این پیشنهاد را به تصویب برسانیم.

قول‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهالی روستای باباکلان

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سیدحسین صابری امروز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به روستای باباکلان گچساران ضمن تقدیر از حماسه حضور سیاسی مردم کشور به ویژه گچساران و روستاهای این شهرستان در انتخابات 24 خردادماه جاری، اظهار کرد: حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات 24 خردادماه جاری و خلق حماسه سیاسی نشان از ولایت‌مداری و علاقمندی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که این افتخار بزرگ بار مسئولیت ما مسئولان را در قبال مردم سنگین‌تر از گذشته کرده است.

وی افزود: نعمت بزرگ و خدادادی نفت و گاز یک ثروت ملی و متعلق به همه جامعه است اما با توجه به شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن این روستا در نزدیک‌ترین نقطه به منابع نفت و گاز خدمات‌رسانی به این منطقه باید در اولویت قرار گیرد.

صابری با تشکر از همه دست‌اندرکاران، مسئولان شرکت گاز استان و گچساران همچنین تلاش‌های نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در راستای تأمین اعتبار این پروژه ابراز داشت: این پروژه به دلیل هزینه سنگین آن تاکنون راکد مانده بود که با توجه به تأمین اعتبار آن از امروز آغاز می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری این موضوع که امنیت در بهره‌برداری، کیفیت و صرفه‌جویی در مصرف گاز باید در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: با توجه به طول 28 کیلومتری پروژه دلیلی وجود ندارد که مدت زمان بهره‌برداری از آن 300 روز زمان ببرد؛ بلکه با فعالیت همزمان در نقاط آبشیرین، رودخانه زهره و روستایی باباکلان می‌تواند این زمان بهره‌برداری را به 150 روز کاهش دهد.

صابری با اشاره به اظهارات امینی رئیس شورای روستای باباکلان در زمینه نبود جاده ارتباطی مناسب در این روستا گفت: تعریض و بهسازی این جاده در دستور کار قرار می‌گیرد و این نوید را می‌دهم که به زودی جاده فرعی مطلوب و درجه یک در راستای رفاه حال زائران بی‌بی حکیمه(س) و اهالی روستا تقدیم اهالی گردد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر نگرانی و دغدغه اهالی روستای باباکلان در زمینه حذف مقطع تحصیلی راهنمایی خاطرنشان کرد: برای برقراری هر دوره تحصیلی باید حدنصاب دانش‌آموزان در آن مقطع وجود داشته باشد که این موضوع نیز پیگیری می‌شود تا مقطع راهنمایی در باباکلان حذف نشود.

صابری پیشنهاد رئیس شورای روستای باباکلان مبنی بر انتقال آب رودخانه زهره به زمینه‌های دیم کشاورزی روستای باباکلان را مثبت و قابل اجرا دانست و اذعان کرد: با این طرح به شدت موافق هستم؛ زیرا این امر سبب افزایش تولید و کاهش مهاجرت اهالی به شهرهای مجاور می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در نخستین جلسه کارگروه کشاورزی این طرح را به تصویب می‌رسانیم تا انتقال آب طی مراحل قانونی به زمین‌های کشاورزی باباکلان انجام گیرد.

انتهای پیام/82001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول