اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت میناب:

شهادت نیروهای انقلاب چهره پلید نفاق را هویدا کرد

امام جمعه موقت میناب گفت: شهادت شهید دکتر بهشتی و نیروهای انقلاب چهره پلید و کثیف نفاق را برای جهانیان هویدا کرد.

شهادت نیروهای انقلاب چهره پلید نفاق را هویدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن زارعی ظهر امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه میناب با اشاره به شهادت حسن شحاته از علمای شیعه در مصر، این اقدام را سناریویی طراحی شده از سوی استکبار عنوان کرد و گفت: استکبار به دنبال این است تا با حذف انسان‌های مؤثر در تقویت دین مبین اسلام به اهداف ضد بشری خود دست یابد.

وی تقویت وحدت اسلامی بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی را نیاز اساسی دنیای اسلام دانست و افزود: اگر مشکلی وجود دارد باید با خرد ورزی حل شود و از اعمالی که موجب خرسندی قدرت‌های فاسد استکباری می‌شود باید پرهیز کرد.

زارعی عنوان کرد: علما مسلمان باید با تفکر سازنده و عقلانی مشکلات را از مسیر قانونی و گفتمان پیگیری و مرتفع کنند.

امام جمعه موقت میناب در ادامه به حوادث تروریستی سال 60 در ایران اشاره کرد و ادامه داد: در تیرماه این سال با بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش یکی از دردناک‌ترین حوادث در ایران اسلامی رخ داد.

وی یادآور شد: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با حملات تروریستی که از ناحیه سردمداران نفاق طراحی شده بود انسان‌های بی گناه بی شماری در جای جای میهن اسلامی به شهادت رسیدند.

زارعی بیان داشت: منافقان و ایادی نفاق با جنایاتی که در کشور انجام داده‌اند هیچ گاه از صحنه تفکر ملی و صحنه تاریخ محو نمی‌شوند و همواره مورد نفرت ملت ایران هستند.

این مسئول افزود: گرچه با شهادت شهید بهشتی و دیگر علما و نیروهای مفید و خدوم انقلابی ضربات محکمی بر پیکر انقلاب وارد شد ولی نظام اسلامی در مقابل تهدیدات بیمه شد.

امام جمعه موقت میناب بیان داشت: در واقع شهادت مظلومانه نیروهای انقلابی، چهره پلید نفاق را به جهانیان هویدا کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها وضعیت منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی در هرمزگان و شهرستان میناب را بحرانی توصیف کرد و گفت: استان هرمزگان از لحاظ بارندگی و نزولات جوی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

زارعی به خشکسالی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: آحاد مردم استان از نظر شرعی، قانونی، عرفی و عقلی وظیفه دارند با مصرف آب به اندازه ضرورت از هدر رفت و اسراف این نعمت ارزشمند پرهیز کنند.

خطیب جمعه میناب با بیان این مطلب که در بسیاری از نقاط استان مردم با کمبود شدید آب آشامیدنی مواجه هستند اذعان داشت: خانواده‌ها باید با آموزش فرزندان، شعار «صرفه جویی در مصرف آب» را از همه شعارها جدی‌تر بگیرند.

انتهای پیام/88004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول