اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع):

عالمان شیعه و سنی با گفت‌وگو مشکلات را حل کنند/ تکفیری‌ها مزدور غرب هستند

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: عالمان شیعه و سنی باید با گفت‌وگو مشکلات خود را حل کنند تا پس از این شاهد جنایات فجیع نباشیم.

عالمان شیعه و سنی با گفت‌وگو مشکلات را حل کنند/ تکفیری‌ها مزدور غرب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه 1361 از سوی منافقان اظهار کرد: شکرگزار خداوند هستیم که نقشه کوردلان منافق درباره ایشان تحقق نیافت و امروز خداوند همه ما، همه مسلمانان و همه انسان‌های آزاده را از برکات وجودی این رهبر عظیم‌الشأن، خردمند و آگاه متنعم ساخته و از رهبری‌های داهیانه ایشان همواره برخوردار هستیم.

وی افزود: امروز شاهد اوج‌گیری اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در بنیاد رهبری این رهبر فرزانه و عظیم‌الشأن هستیم.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه منافقان می‌دانستند پایگاه اجتماعی ندارند و سعی کردند از طریق حذف شخصیت‌های انقلاب کار خود را پیش ببرند، گفت: فاجعه هفتم تیرماه محصول همین تفکر بود، اما این حادثه دستاوردهایی برای انقلاب داشت.

وی ادامه داد: دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش که حتی دشمنان نیز به بزرگی آنها معترف بودند هدف خشونت‌طلبی منافقان قرار گرفتند، اما این جنایت گروهک منافقین را به بیچارگی کشاند و ریشه‌های تفکر آنها را خشکاند.

اختری با بیان اینکه در اوایل انقلاب حتی میان اعضای یک خانواده نیز اختلاف‌نظرهایی وجود داشت، گفت: حادثه هفتم تیرماه همه مردم را متحد ساخت و ملت ایران دریافتند که دشمنان تنها به فکر خشونت و حذف فیزیکی شخصیت‌ها هستند و هدفشان ایجاد فتنه است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان داشت: از دیگر دستاوردهای این حادثه می‌توان به پیشرفت انقلاب و تفکر انقلابی‌گری در جهان اشاره کرد، چراکه دشمنان پس از آن سعی کردند با تحمیل جنگ جلوی مردم ایران را بگیرند، اما این حرکت نیز نتوانست رشد انقلاب را محدود کند و رهبری خردمندانه امام خمینی(ره) و ایثار مردم جلوی آنها را گرفت.

وی با اشاره به شکل‌گیری مقاومت در لبنان و فلسطین با الگوگیری از انقلاب ملت ایران، گفت: امروز حزب‌الله توانسته است در چندین جنگ مختلف رژیم غاصب صهیونیستی را به زانو درآورد و همه این‌ها حاصل برکات انقلاب اسلامی است.

اختری در ادامه به پرورش ترویست‌های القاعده، طالبان و گروه‌های تکفیری به دست آمریکا و همدستانش اشاره و اظهار کرد: اوج گرفتن بیداری اسلامی و پیشرفت انقلاب موجب شده است؛ این گروه‌ها به رهبری غرب درصدد مقابله با جمهوری اسلامی برآیند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امروزه تکفیری‌ها در همه کشورهای اسلامی از جمله پاکستان، عراق و مصر به خشونت متوسل شده‌اند؛ دلیل این امر رشد اسلام ناب محمدی(ص) از سوی جمهوری اسلامی است، چراکه تکفیری‌ها مزدوران آمریکا و اسرائیل هستند.

وی با اشاره به حضور نظامی و اقتصادی آمریکا در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، بیان داشت: مفتی‌های وهابی در مقابل این تسلط بیگانگان بر کشورهای خود سکوت کرده‌اند، اما با صدور فتاوای بی‌منطق شیعیان را کافر و خون آنها را مباح می‌دانند که این امر نشانه دیگری از وابستگی آنها به غرب است.

اختری افزود: آمریکا به راحتی امرای عرب را تغییر می‌دهد و افراد دیگری را بر سر کار می‌آورد و مردم این کشورها اختیاری در تعیین سرنوشت خود ندارند؛ وهابیون نیز که توان مقابله منطقی با تشیع را ندارند از راه خشونت وارد شده و دست به جنایت می‌زنند؛ شهید بهشتی نیز چون مرد عمل و منطق بود در این راه به شهادت رسید.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه پیروان مکتب اهل بیت(ع) و سنی‌ها و نیز عالمان این مذاهب مشکلی با یکدیگر نداشته‌اند گفت: گروهک وهابیت که توسط انگلستان ساخته شده مشکل اصلی است؛ گروه‌های تکفیری که امروز دست به جنایت می‌زنند عامل بروز فاجعه در منطقه و جهان هستند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور مصر که در جلسه‌ای گفته است اجازه انتشار یک کتاب شیعی را نیز در این کشور نمی‌دهد باید بگوید که بر چه اساسی این سخن را گفته است؛ عالمان شیعه و سنی باید با گفت‌وگو مشکلات را حل کنند تا پس از این شاهد جنایاتی فجیع همچون قتل شیخ حسن شحاته و به دندان گرفتن قلب مبارزان سوری نباشیم.

اختری در پایان یادآور شد: مراجع تقلید شیعه در طول تاریخ بیدار و هوشیار بوده و هستند و همواره خواستار مقابله منطقی با اینگونه حوادث بوده‌اند؛ امید آن داریم که رئیس جمهور منتخب ملت ایران با پشتیبانی حوزه‌ها و مراجع تقلید و نیز ملت همیشه در صحنه ایران از راه منطق و استدلال وارد شده و با اینگونه آدم‌کشی‌ها مقابله کند.

انتهای پیام/78004/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول