اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ شرقی:

آذربایجان‌شرقی جزو 5 استان صنعتی کشور است / رشد 4.8 درصدی صادرات غیرنفتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی جزو پنج استان صنعتی کشور است و در برخی صنایع نظیر صنایع غذایی و قطعه سازی جزو اولین‌ها به شمار می‌رود.

آذربایجان‌شرقی جزو 5 استان صنعتی کشور است / رشد 4.8 درصدی صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد جعفر عظمایی صبح امروز در آستانه برگزاری روز ملی صنعت و معدن در جمع فعالان صنعت و معدن استان اظهار کرد: حوزه‌های صنعتی و معدنی به خاطر ظرفیت‌های ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و تولید نقش بسزایی در توسعه اقتصاد کشور داشته و دولت به این خاطر در قبال زحمات صاحبان صنایع وظیفه پشتیبانی و تسهیل امور این بخش را بر عهده دارد.

وی افزود: در طی مقاطع مختلف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران سعی کرده‌اند در روند توسعه و پیشرفت ایران اسلامی سنگ‌اندازی کنند و این اواخر نیز با تنگ‌تر کردن دایره تحریم‌ها سعی داشتند کشور را با مشکلاتی مواجه کنند.

عظمایی اظهار کرد: صاحبان صنایع با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری تمام هم و غم خود را در ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود کرده‌اند تا به نحو احسن بتوانند به فرمایشات معظم له جامه عمل پوشانند.

عظمایی گفت: در دو ماهه اول امسال ارزش دلاری گروه کالاهای صادراتی استان بالغ بر 446 میلیون دلار شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.8 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی جزو پنج استان صنعتی کشور است و در برخی صنایع نظیر صنایع غذایی و قطعه‌سازی جزو‌ اولین‌ها به شمار می‌رود.

عظمایی افزود: با حمایت از صنعت است که چرخ‌های اقتصاد به حرکت خود ادامه خواهد داد و در نتیجه رفاه و  اشتغال پایدار برای کشور ایجاد خواهد شد. 

انتهای پیام/60002/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول