اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

به دستور امیر جدید قطر صورت گرفت

تشکیل کابینه جدید قطر به نخست‌وزیری «عبدالله بن ناصر بن خلیفه»

«تمیم بن حمد آل‌ثانی» امیر جدید قطر، دستور تشکیل کابینه جدید به نخست‌وزیری شیخ «عبدالله بن ناصر بن خلیفه» به عنوان جانشین «حمد بن جاسم آل‌ثانی» را صادر کرد.

تشکیل کابینه جدید قطر به نخست‌وزیری «عبدالله بن ناصر بن خلیفه»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا به دستور امیر جدید قطر کابینه این کشور به نخست‌وزیری «عبدالله بن ناصر بن خلیفه» وزیر مشاور در امور داخلی تشکیل شد.

بنا به دستور امیر، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر کشور، احمد بن عبدالله بن زید آل محمود معاون نخست‌وزیر و وزیر مشاور در امور هیئت وزیران و «خالد بن محمد العطیه» نیز به عنوان وزیر خارجه تعیین شدند.

همچنین سرلشگر «حمد بن علی العطیه» به عنوان وزیر مشاور در امور دفاعی، «محمد صالح عبدالله» وزیر انرژی و صنایع، «علی شریف العمادی» وزیر دارایی و «حصة سلطان الجابر» به عنوان وزیر ارتباطات، تکنولوژی و اطلاعات منصوب شدند.

نخست وزیر جدید قطر کیست؟

شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، از قبیله بنی تمیم است که متاهل و دارای 5 فرزند است.

وی دارای مدرک کارشناسی دانش پلیس از دانشکده نظامی انگلیسی «دورهام» در سال 1984 و کارشناسی حقوق از دانشگاه بیروت در سال 1995 است.

نخست‌وزیر جدید قطر، 23 دوره آموزشی و تخصصی داخلی و خارجی در زمینه نظامی سپری کرده است که از جمله آنها و مکان‌های آموزش دیده شده عبارت است از: دوره‌های افسری در بریتانیا، چتربازی در اردن، فرماندهی عملیات پلیس در اردن، امنیت هواپیماها و فرودگاه‌ها در بریتانیا، فرماندهی عملیات پلیس در مصر، مبارزه با تروریسم در فرانسه برای نیروهای ویژه امنیتی قطر، شیوه‌های مذاکره در آمریکا، مبارزه با تروریسم در آمریکا، تبادل اطلاعات در مبارزه با تروریسم در عربستان، مذاکره در بحران در قطر، شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعاتی در مبارزه با تروریسم در ریاض.

از مهمترین پست‌ها و فعالیت‌های وی، علاوه بر وزیر مشاور بودن در امور داخلی عبارت است از: ریاست کمیته ملی مبارزه با تروریسم، نمایندگی دوحه برای شرکت در بسیاری از کنفرانس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی، مشارکت در تدوین توافق نامه‌های امنیتی مربوط به مبارزه با تروریسم در شورای همکاری خلیج فارس.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول