اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه روی تقویت روابط با قطر حساب می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد واگذاری قدرت در قطر تاثیری بر تمایل موجود برای تقویت روابط و تماس‌های سیاسی و توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در جهت منافع دو ملت و ایجاد صلح و ثبات در منطقه بوجود نیاورد.

روسیه روی تقویت روابط با قطر حساب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای در رابطه با واگذاری قدرت ازسوی "شیخ حمد بن خلیفه" امیر قطر به "شیخ تمیم بن حمد" ولیعهد این کشور، اعلام کرد که مقامات مسکو روی این مسئله حساب می‌کنند که روابط و تماس‌های دوجانبه دو کشور در آینده نیز تقویت شوند.

در تفسیر وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات مسکو امیدوارند که واگذاری قدرت در قطر تمایلات گذشته برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را با توجه به توان بالقوه زیاد در تمامی زمینه‌ها، تقویت کند. علاوه بر این طرف روسی روی این مسئله حساب می‌کند که تماس‌های سیاسی بین مقامات بلندپایه دو کشور بر اساس منافع ملت‌های روسیه و قطر و در جهت تامین امنیت جهان و بخصوص برقراری ثبات و صلح در منطقه خلیج فارس و در مجموع کل منطقه خاورمیانه ادامه یافته و حتی تقویت شوند.

شیخ تمیم 33 ساله روز سه شنبه در قطر قدرت را بطور رسمی از پدرش «شیخ حمد بن خلیفه» رسما بدست گرفت. این نخستین بار در یک کشور عربی است که بدین صورت واگذاری قدرت صورت می گیرد. ظاهرا سلامتی امیر قطر علت این تصمیم گیری بوده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول