اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاضل لاریجانی:

ادبیات آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: ادبیات آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها باید نهادینه شود.

ادبیات آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی عصر امروز در کارگاه آموزشی آینده‌پژوهی در این واحد دانشگاه با تاکید بر اینکه با تکیه بر آینده‌پژوهی می‌توانیم نقشه راه تعیین کنیم، افزود: آینده‌پژوهی پنجره‌ای به سوی فضای بی‌نهایت است که در آن اتفاقات رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نوآوری و تغییرات فناورانه در هر کشوری از رکن‌های توسعه اقتصادی و پیشرفت محسوب می‌شود، یادآور شد: موتور حرکت علم و تکنولوژی رصد منظم حوزه‌های نوآوری است.

لاریجانی با بیان اینکه آینده‌پژوهی به خلق فرصت‌های جدید در آینده کمک می‌کند، بیان داشت: با شناسایی و خلق فرصت‌های جدید می‌توانیم آینده را نیز شکل دهیم.

 این استاد دانشگاه با اعلام اینکه آینده‌نگری موجب می‌شود تا سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی با عقلانیت بیشتری صورت گیرد این امر را در توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه‌ها موثر ارزیابی کرد و افزود: عقلانی‌تر شدن سیاست‌گذاری‌ها از اهداف آینده‌پژوهی است.

وی با تاکید بر اینکه ادبیات آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها باید نهادینه شود، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی آمل در نخستین قدم با راه‌اندازی قسمی در وب‌سایت دانشگاه اقدام به جمع‌آوری آثار و مقالات دانشجویان و اساتید خواهد کرد.

رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی با اشاره به اینکه با این روش می‌توانیم به تجسم آینده و برنامه‌ریزی برای آن بپردازیم به تعریفی از آینده‌پژوهی پرداخت و افزود: آینده‌پژوهی روشی منضبط با استفاده از تحلیل روندهای منابع و عوامل تغییرات است.

وی با اعلام اینکه آینده پژوهی در ایران از دهه 70 به بعد رونق گرفته ابراز امیدواری کرد توسعه این امر در دانشگاه‌ها به آینده و سند چشم‌انداز کشور کمک کند.

 انتهای ‌پیام/‌86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول