اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد

برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: کنگره بین‌المللی امامزادگان در تاریخ 20 و 21 شهریور ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره بین‌المللی امامزادگان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌السلام حسین اژدری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایران 8 هزار بقعه وجود دارد و در کشورهایی چون مصر، لبنان، عراق، بحرین و لیبی امامزادگان زیادی با سند معتبر وجود دارند به طور مثال در کشور مصر یک هزار امامزاده است، اما هیچ کدام از این کشورها با وجود این ظرفیت‌ها اقدام به برگزاری چنین کنگره‌ای نکرده‌اند.

وی ادامه داد: برای برگزاری این کنگره فراخوان مقاله‌ای از سوی اداره کل اوقاف داده شده بود و با برند دانشگاه اصفهان و تاکنون تعداد 140 مقاله به دبیرخانه اجرایی کنگره مستقر در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان رسیده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: علاقه‌مندان تا تاریخ 15 مرداد ماه فرصت دارند که مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند و در تاریخ 15 شهریور ماه نیز نتایج اعلام می‌شود و تاریخ برگزاری کنگره نیز 20 و 21 شهریور ماه خواهد بود که در این کنگره از اساتید و اندیشمندان جهان اسلام دعوت به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: مباحث مورد بحث در این کنگره تشیع، شیعه و امامزادگان است و همچنین محور کنگره بین‌المللی امامزادگان نقش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امامزادگان است و همچنین امامزادگان و توسعه هنر اسلامی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اژدری در مورد عملکرد سه ماهه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: عملکرد سه ماهه این اداره را خوب ارزیابی می‌کنیم و در سه ماهه نخست سال جاری رشد 100 درصدی اجاره بها موقوفات را داشته‌ایم و همچنین در زمینه ساخت و ساز و مرمت موقوفات گام‌های مثبتی را برداشته‌ایم.

وی بیان کرد: تاکنون هشت طرح عمرانی را در سال جدید کلید زده‌ایم و امید داریم که بتوانیم تا 200 میلیارد تومان طرح را اجرایی کنیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ترمیم و مرمت و 100 میلیارد تومان اوراق جهت امور موقوفات و وقف تخصیص داده شود که همین اقدام می‌تواند کمک بسیار بزرگی به موقوفات در سطح کشور باشد.

وی در مورد مصلای بزرگ اصفهان گفت: دغدغه مالی بزرگ‌ترین مشکل ما در مصلای اصفهان است که در سال گذشته رئیس شورای شهر اصفهان قول کمک 10 میلیارد تومانی به مصلی را دادند، اما تا این ساعت عملی نشده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: ما برای تکمیل پروژه مصلی به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول