اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد

سهم 227 هزار نفری همدان در تربیت حافظان قرآن کریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از سهم 227 هزار نفری استان در تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: این مقدار، سهم 13 درصدی استان را نشان می‌دهد.

سهم 227 هزار نفری همدان در تربیت حافظان قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو بیات ظهر امروز در شورای هماهنگی گسترش فرهنگ قرآنی استان همدان با اشاره به سهم 227 هزار نفری استان در تربیت حافظان قرآن کریم اظهار داشت: در این میان سهمیه شهرستان همدان 79 هزار نفر، ملایر 38 هزار نفر، نهاوند 24 هزار  نفر، کبودراهنگ 18 هزار نفر، بهار 16 هزار نفر، رزن 15 هزار نفر، اسدآباد و تویسرکان هر کدام 14 هزار نفر و شهرستان فامنین 5 هزار و 800 نفر است.

وی گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و سایر اقشار (اوقاف، تبلیغات اسلامی و...)  سه دستگاه مهم و دارای محوریت در تربیت حافظان قرآن کریم هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص اعتبار 214 میلیارد تومانی به این موضوع خبر داد و افزود: از این میزان اعتبار 90 درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به تکمیل منشور قرآن کریم در سال‌های اخیر تصریح کرد: منشور قرآن از سال 78 و با عنایت به تحقق اندیشه‌های امام راحل(ره) و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ قرآنی در کشور آغاز و در سال 88 کامل شد.

*برگزاری 3 نمایشگاه قرآنی در ماه رمضان/3 شهرستان میزبان است

بیات اضافه کرد: در سند چشم‌انداز نیز به این منشور اشاره شده و علاوه بر شورای عالی فرهنگ قرآنی در سطح استان‌ها نیز شاهد برگزاری این شورا هستیم.

وی با بیان اینکه سه سند برای این منشور در نظر گرفته شده، افزود: شناخت قرآن، تعمیق آموزه های قرآنی و تحقق جامعه قرآنی سه سند مهم برای این منشور است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان فرهنگسازی قرآنی در جامعه، آموزش عمومی قرآن، آموزش تخصصی قرآن و پژوهش‌های قرآنی و تبلیغ و ترویج قرآن از طریق رسانه را از رویکردهای مهم منشور قرآن عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ماه مبارک رمضان گفت: برگزاری سه نمایشگاه قرآنی در سه شهرستان تویسرکان، نهاوند و اسدآباد، برگزاری کرسی تلاوت‌های قرآنی، برگزاری جشن ولادت امام حسن(ع) و مراسم تجلیل از 150 نفر از قرآن‌آموزها از جمله برنامه‌های پیش رو است.

انتهای پیام/89017/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول