اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام فاضل لنکرانی:

علمای الازهر مسئولیت مضاعفی در قبال جنایت مصر دارند

استاد خارج فقه حوزه گفت: امروزه باید عالمان همه مذاهب بیدار و هوشیار باشند؛ خصوصاً علمای الازهر در این مسئله وظیفه مضاعفی دارند.

علمای الازهر مسئولیت مضاعفی در قبال جنایت مصر دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل لنکرانی با صدور بیانیه‌ای اقدام سلفی‌های تندرو در کشتار شیعیان مصری را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: خبر بسیار تکان‌دهنده و ناگوار کشتار شیعیان مصر به دست وهابی مسلکان در شب میلاد با سعادت حضرت حجت بن الحسن العسکری امام زمان(عج)، خصوصاً شهادت علامه شیخ حسن شحاته(ره)، قلوب همه مسلمانان و انسان‌ها خصوصاً قلب مبارک رسول خدا(ص) را جریحه‌دار کرد.

بسیار زمانه عجیبی است که سردمداران دموکراسی و آزادی و حقوق بشر نه تنها در مقابل چنین فجایعی ساکت و خاموشند بلکه خود در باطن، بازیگران و طرّاحان اصلی این حوادث‌ هستند.

هیچ انسان آگاه و بیداری، امروز تردید ندارد که ایجاد اختلاف بین طرفداران مذاهب اسلامی، از نقشه‌های کلیدی و اساسی سازمان‌های امنیّتی آمریکا و خصوصاً اسرائیل است. کدام انسان عاقلی است که تخیل کند چنین حوادثی به صورت طبیعی ناشی از مسائل عقیدتی و فکری محض است.

در ادامه بیانیه آمده است: آن‌چه که هر مسلمان و هر موحّدی را بیشتر آزار می‌دهد آن است که امروز دنیای استکبار عالم‌نمایانی را برای اجرای این نقشه شوم اجیر کرده که با فتاوای غیر انسانی و غیر شرعی و در حقیقت فتاوای اسرائیلی مردم را تحریک و تشویق بر کشتار می‌کنند. این‌گونه عالمان فاسد، نه تنها چهره خود را برای همیشه تاریخ سیاه ساخته بلکه چهر‌ه دین را در دنیای کنونی مشوّش کرده‌اند.

بر طبق کدام آیه از آیات قرآن و به استناد کدام حدیث از احادیث نبوی و به کدامین گناه و جرم این حادثه فجیع مصر رخ داد؟ مگر این عالمان درباره‌ی آیه 159 سوره بقره را قرائت نکرده‌اند که دلالت روشن دارد بر این‌که اینان مورد لعن خدا و همه لعنت کنندگان تا روز قیامت قرار می‌گیرند «أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاّعِنُونَ».

این بیانیه می‌افزاید: وحشی‌گری و سبعیّت در این حادثه آنچنان گسترده است که خواب را از چشم هر انسانی می‌رباید و خون را از دیدگان جاری می‌سازد. امروزه باید عالمان همه مذاهب بیدار و هوشیار باشند خصوصاً علمای الازهر در این مسئله وظیفه مضاعفی دارند.

باید علمای شیعه و سنّی همه و همه، دست به دست یکدیگر داده و از وهابیّت و عالمان وهابی که با فکر تکفیری و فتوای قتل، آتش‌افروزی و فساد در زمین می‌کنند برائت و بیزاری بجویند و برای مقابله با آنها چاره‌ای بیندیشند که فردا دیر است.

این بیانیه در ادامه آورده است: سکوت و بی‌تفاوتی در مقابل چنین فجایعی، کمک به تحقّق اهداف دشمنان اسلام است.

امروزه باید همه مسلمانان، دولت‌ها و مجامع بین‌المللی را تحت فشار قرار داده و از آنها بخواهند به صورت جدّی با این پدیده شوم مقابله کنند.

از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز انتظار می‌رود که در این امر نقش فعّالی را از خود نشان دهد.

انتهای پیام/2258/ذ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول