اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته گذشته؛

4809 برگه جریمه در جاده‌های خراسان جنوبی صادر شد

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از صدور 4 هزار و 809 برگه جریمه در هفته گذشته در جاده‌های خراسان جنوبی خبر داد.

4809 برگه جریمه در جاده‌های خراسان جنوبی صادر شد
علیرضا امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در هفته گذشته 15 فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است.
وی با بیان اینکه پنج فقره از تصادف هفته گذشته خسارتی بوده است، افزود: یک فقره از این تصادفات فوتی بوده که منجر به فوت یک نفر شده است.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی تصریح کرد: 9 فقره از تصادفات هفته گذشته نیز جرحی بوده که منجر به مجروح شدن 12 نفر شده است.
امینی تصریح کرد: 50 درصد تصادفات هفته گذشته در جاده‌های اصلی و 50 درصد در جاده‌های فرعی و محورهای روستایی اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه 20 درصد تصادفات هفته گذشته استان به شکل واژگونی خودرو بوده است، یادآور شد: عدم توجه کافی به جلو 40 درصد و عدم رعایت فاصله عرضی نیز 20 درصد در این تصادفات نقش داشته‌اند.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به مهم‌ترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات هفته گذشته ادامه داد: وسایل نقلیه سواری با80 درصد، موتور سیکلت‌ها 10 درصد و وانت‌بارها نیز با 10 درصد از جمله وسایل نقلیه حادثه‌ساز در هفته گذشته بوده‌اند.
امینی استفاده از کلاه ایمنی و بستن کمربند را از ضروریات رانندگی دانست و تصریح کرد: استفاده از کلاه ایمنی در هنگام موتورسواری از 70 درصد صدمات وارده به سر پیشگیری میکند.
وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان اجباری است، گفت: رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود و خانواده خود را از حوادث جاده‌ای نجات دهند.
فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قوانین‌ جدید قوانینی فراگیر و گسترده و البته با رعایت کامل حقوق شهروندی است.
امینی یادآور شد: امید است این قوانین با ضبط نمره منفی در گواهینامه افراد سبب کاهش جرایم ‌شود.
انتهای پیام‌/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول